مجتبی یوسفی شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درخصوص جزییات حادثه افزود: ساعت پنج امروز 2 نفر از ماموران اجراییات شهرداری با حکم قضایی درحال تخریب یک ساختمان نیمه ساز متصرفی بودند که با مخالفت متصرفان مواجه شدند.
وی یادآور شد: متصرفان اقدام به پرتاب وسیله آتش زا (کوکتل مولوتف) به شهرداری منطقه سه اهواز کردند که در این حادثه 2 مامور اجراییات دچار سوختگی 50 و 20 درصد شدند.
یوسفی خاطر نشان کرد: این افراد ساعتی بعد هم با اسلحه به شهرداری منطقه حمله کردند و سبب خسارت به درب ساختمان شهرداری شدند.
وی ادامه داد:شهرداری ضابط قضایی نیست و تنها می تواند اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از تصرفات انجام دهد، متاسفانه سایر دستگاه ها در جلب افراد متصرف متخلف همکاری لازم را ندارد.
شهردار منطقه سه گفت: این تصرفات سرانه های عمومی هستند که جزء املاک مسکن و شهرسازی هستند و باید به پارک، درمانگاه، بیمارستان تبدیل شوند.
وی با اشاره به اینکه اداره کل مسکن و شهرسازی در حفظ این اراضی به وظایف خود عمل نمی کند ادامه داد: در بسیاری از نقاط منطقه سه از جمله زرگان، فدک، اندیشه و کوی علی آباد شاهد اینگونه تصرفات هستیم.
یوسفی با بیان اینکه این تصرفات توسط باندهای مشخص صورت می گیرد خاطر نشان کرد: تمام مشخصات این متصرفان موجود است اما اقدامی برای جلب آنها نمی شود اما از آنسو زمانیکه متصرفان علیه ماموران اجراییات شکایت می کنند ظرف 24 ساعت حکم جلب ماموران شهرداری صادر می شود.
وی گفت: در چند ماه گذشته بارها به وسیله اسلحه و بنزین به ماموران اجراییات حمله شده است، برای تخریب همین ملک نیمه ساز نیز از چهار ماه پیش به مسکن و شهرسازی ابلاغیه دادیم که ورود کند اما هیچ اقدامی شد.
9887/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.