به گزارش ایرنا حجت الاسلام مجید ناصری نژاد پنج شنبه در حاشیه همایش 'نقش وکلا در فرآیند قانون گذاری' در کانون وکلای خوزستان در جمع خبرنگاران افزود: طرح دو فوریتی برای مقابله با انتقال آب به مجلس شورای اسلامی برده شد اما رای نیاورد که همین امر اقدامات ما را دچار مشکل کرد.
وی تصریح کرد: از 290 نماینده مجلس دست کم دو سوم باید به این طرح دو فوریتی رای دهند از همین رو به دنبال یک ساز و کار برای آوردن دوباره این طرح به مجلس هستیم.
ناصری نژاد ادامه داد: راه حل مقابله با طرح های انتقال آب ایجاد یک قانون است؛ با اعضای کمیسیون انرژی، کمیسیون حقوقی و قضایی و کمیسیون کشاورزی درحال تهیه این طرح هستیم.
وی خاطر نشان کرد: معاون عمرانی استانداری اصفهان چندی پیش اعلام کرد که از اعتبارات عمرانی استان برای تکمیل پروژه کوهرنگ سه استفاده میکنیم.
ناصری نژاد گفت: نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی نسبت به این مساله اعتراض کردند زیرا این امر خلاف مقررات است و در شرایط کم آبی به هیچ عنوان جایز نیست و خوزستان را نابود می کند.
وی با اشاره به اینکه طرح انتقال آب از تونل کوهرنگ سه تاییدیه زیست محیطی ندارد خاطر نشان کرد: دولت نیز بارها اعلام کرده انتقال آب از این مسیر انجام نمی شود. بهرحال مطرح کردن چنین مساله ای از زبان مسئولان اصفهان سبب تشویش اذهان عمومی می شود.
عملیات اجرایی تونل سوم کوهرنگ در سال 1377 و با هدف تامین آب به میزان حدود 255 میلیون متر مکعب در سال برای تامین بخشی از کمبود آب منطقه مرکزی ایران آغاز شده است.
قرارداد ساخت سد تونل سوم کوهرنگ نیز در سال 1389 بسته شد و قرار بود سال 93 به بهره برداری برسد.
عملیات ساخت تونل سوم کوهرنگ مراحل پایانی خود را طی می کند اما عملیات اجرایی سد مخزنی این تونل در چند سال اخیر به دلیل مشکلاتی از جمله منابع مالی متوقف مانده بود.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.