به گزارش ایرنا حجت السلام مجید ناصری نژاد در همایش 'نقش وکلا در فرآیند قانون گذاری' در کانون وکلای خوزستان با اشاره به اینکه دادستانی علیه انتقال دهندگان آب اعلام جرم کند، ادامه داد: برخی از تصمیمات گرفته شده سیاسی، اجتمای و یا صنفی است اما حقوقدانان می توانند پیشنهادات حقوقی خود را در این زمینه ارائه دهند.
وی یادآور شد: صنعت نیشکر سال های پیش به استان خوزستان تحمیل شد و مشکلات بسیاری را به وجود آورد اکنون که مردم خوزستان باید از آن بهره مند شوند از قطع آب آن سخن می گویند.
ناصری نژاد گفت: حدود 20هزار نفر در صنعت نیشکر مشغول به کار هستند که ممنوعیت کشت دراین شرکت ها باعث بیکاری آنها می شود. باید از ابزارهای قانونی برای جلوگیری از این امر استفاده کرد.
وی پیشنهاد داد: باید در یک کمیته و تشکیلاتی مشکلات خوزستان به درستی ریشه یابی و سپس برای خروج از آنها طرح داده شود. نمایندگان استان خوزستان نیز درخصوص ارائه این پیشنهادات به مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد. رفع مشکلات خوزستان نیاز به یک همت و خیزش از جانب قشر نخبه جامعه دارد.
نماینده مردم شادگان خاطر نشان کرد: مجمع نمایندگان خوزستان دارای 18 عضو است که رقم قابل توجهی است و در بسیاری از مسائل و معادلات کشوری می تواند موثر باشد. از این پتانسیل برای رفع مشکلات باید استفاده کرد.
ناصری نژاد در بخشی دیگر به مشکلات اقتصادی کشور نیز گریزی زد و یادآور شد: مشکلات اقتصادی به وجود آمده جز با همت قشر متفکر و دلسوز جامعه حل نمی شود.
وی به معضل کودک آزاری نیز اشاره کرد و افزود: پدیده کودک آزاری بسیار دردآور است و برای درمان آن باید راهکارهایی یافت اما این مساله از عهده یک فرد خاص بر نمی آید و همه باید همت کنند.
نماینده مردم خوزستان با بیان اینکه تاکید ما در این مورد بر قشر فرهیخته و به ویژه آگاه به قوانین است خاطر نشان کرد: لایحه مقابله با کودک آزاری در شرایطی به تصویب رسید که بسیاری به دلیل شرایط نا مساعد اقتصادی مخالف آن بوده و این لایحه را در اولویت نمی دانستند.
وی تصریح کرد: با اصرار کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی سرانجام این لایحه به تصویب رسید. تصویب این لایحه می تواند گامی برای مقابله با پدیده کودک آزاری باشد.
ناصری نژاد با اشاره به اینکه متقاضیان حضور در کمیسوین حقوقی و قضایی مجلس برخلاف کمیسیون هایی مانند انرژی اندک هستند گفت: فهم بسیاری از قوانین مشکل است زیرا در حوزه آگاهی بخشی خوب عمل نشده و مردم در مواجهه با قوانین سر در گم هستند.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.