به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی امیر عیسی زاده سه شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان دزفول افزود: بر اساس مصوبه شورای تامین شهرستان دزفول بازرسان اداره های تعزیرات حکومتی ، صنعت ،معدن و تجارت و نیز اتاق اصناف به صورت شبانه روزی بر بازار و قیمت ها نظارت داشته و پرونده های مربوط به گرانفروشی و احتکار را با سخت گیری بیشتری بررسی می کنند.
وی ادامه داد:در استان خوزستان و شهرستان دزفول با احتکار زیادی به ویژه در خصوص لوازم خانگی روبرو هستیم که باعث شده کار نظارت بر اصناف به صورت شبانه روزی انجام شود.
عیسی زاده با بیان اینکه با افرادی که در بازار تشنج ایجاد کنند برخورد جدی می شود گفت:نیاز سه استان کشور از بازار دزفول تامین می شود لذا باید نظارت بیشتری بر واحدهای صنفی این شهرستان صورت گیرد.
وی در ادامه رقم ریالی جریمه بابت با گرانفروشی را بازدارنده ندانست و گفت: جریمه مالی اعمال شده برای گران فروشی بازدارنده نیست و برخی افراد با گران فروشی اجناس سودهای قابل توجهی کسب کرده اند.
سرپرست فرمانداری دزفول گفت:اجازه نمی دهیم عده ای دلال وضعیت بازار را آشفته کرده و به مردم به ویژه قشر ضعیف آسیب وارد کنند.
عیسی زاده با اشاره به اینکه 90 درصد بازاریان دزفول افرادی متدین هستند گفت: برخورد قانونی با واحدهای خرده فروش بی فایده است و باید با گردن کلفت ها و افرادی که با احتکار اجناس در انبارها نرخ تعیین می کنند برخورد شود ،با کسی تعارف نداریم و در این خصوص کوتاه نخواهیم آمد.
رئیس اداره تعزیرات حکومتی دزفول نیز به خبرنگار ایرنا گفت:افزایش قیمت اجناس و کالاها تحت هر عنوانی همچون ارزش افزوده ، حق باربری و یا هر مورد دیگر تخلف است.
موسی منصوری افزود:از 14 تیرماه امسال نرخ جریمه ها افزایش یافته و جریمه عدم درج قیمت از 800 هزار ریال به 960 هزار ریال و جریمه ارائه نکردن فاکتور نیز از 600 هزار ریال به 720 هزار ریال افزایش یافته است.
112 واحد صنفی دزفول اخیرا به دلیل گرانفروشی ، احتکار و سایر تخلف ها 15 میلیارد ریال جریمه شدند.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.