محمد سبزه زاری سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزش بادهای قابل ملاحظه و گاهی شدید در کشور عراق و مناطق غربی و مرکزی استان همراه با گرد و خاک تا روز چهارشنبه پیش بینی می شود و خلیج فارس نیز در این مدت مواج است.
وی افزود: دمای هوای استان از فردا تا آخر هفته 2 تا چهار درجه سانتیگراد کاهش می یابد و در 24ساعت گذشته شوش با 49 و ایذه با 26 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان گزارش شده و حداکثر دمای اهواز به 48 و حداقل به 33 درجه سانتیگراد رسید.
بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان بیشترین غلظت گرد و غبار در ساعت 12 ظهر امروز در اهواز به یک هزار و 216 ، سوسنگرد 850 ، بهبهان یک هزار و 72 و در ساعت 13 در اهواز 991 ، سوسنگرد 708، بهبهان 613 و هندیجان 884 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.
پدیده گرد و غبار بیش از 10 سال است به دلایل مختلف از جمله خشکسالی، افزایش عرصه های بیابانی و خشک شدن تالاب ها در خوزستان رخ می دهد.
افزایش غلظت گرد و غبار از 2 سال پیش به شبکه برق و محصولات کشاورزی این استان خسارت زده و تعطیلی مکرر مدارس و کاهش ساعت کاری ادارات را به دنبال داشته است.
3004/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.