به گزارش ایرنا حسین حسین زاده یکشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی خوزستان در سالن شهید رجایی استانداری ادامه داد: اداره کل بهزیستی استان تهران با تحت پوشش قرار دادن 13 هزار زن بد سرپرست و بی سرپرست در رتبه دوم قرار دارد. همانطور که مشخص است خوزستان با یک تفاوت آماری معنادار نسبت به استان دوم در جایگاه نخست قرار دارد.
وی تصریح کرد: بارها در خصوص ظرفیت ها و مشکلات استان صحبت شده و پیش فرض های بسیاری نظیر لزوم اهمیت به نقش خانواده در کاهش آسیب های اجتماعی بیان شده و اکنون باید برای رفع این معضلات کار کرد.
حسین زاده درخصوص آمار مهاجرت فرستی و مهاجرت پذیری خوزستان یادآور شد: در سال های گذشته 250 هزار نفر از خوزستان مهاجرت و 170 هزار نفر وارد استان شده اند.
وی تصریح کرد: در چهار دهه گذشته پس از انقلاب در کلانشهر اهواز با یک میلیون و 500 هزار نفر هیچ بیمارستان دولتی ساخته نشده است.
حسین زاده ضمن تقدیر از نگاه دولت در 2 سال اخیر به خوزستان اظهار داشت: یکی از راه های توسعه خوزستان تمرکز زدایی و اعطای اختیارات بیشتر به استاندار است زیرا استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در خوستان دارای مسئولیت های بسیاری است.

**120 شهید و 300 مجروح محیط بان
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان نیز در این نشست گفت: وجود 120 شهید و 300 مجروح محیط بان در کشور نشان دهنده وجود فقر فرهنگی در حیطه محیط زیست است.
احمدرضا لاهیجان زاده یکی از راه های حفاظت از محیط زیست را آموزش دانست و گفت: این خلا در برنامه سوم توسعه پر شد و سپس در برنامه های چهارم تا ششم توسعه نیز مورد تاکید قرار گرفت.
وی ادامه داد: یکی از شاخص های ارزیابی عملکردی سازمان حفاظت محیط زیست به بحث آموزش اختصاص یافت اما تاکنون حتی یک ریال برای بحث آموزش و پژوهش پرداخت نشده است.
لاهیجان زاده اظهار داشت: ما در زمینه آموزش عمومی حتی اجازه نصب یک بنر در سطح شهر را نداریم زیرا تمام فضاهای شهری در اختیار شهرداری قرار دارد و برای نصب بنر باید به شهرداری هزینه پرداخت کنیم. این وضعیت در صدا و سیمای استان نیز حاکم است و برای اجرای برنامه های مرتبط با محیط زیست مبالغ بالایی تقاضا می شود.

**بازگرداندن یک هزار و 200 بازمانده از تحصیل به مدارس
در ادامه این نشست مدیرکل بهزیستی خوزستان به بحث بازماندگی از تحصیل دانش آموزان درخوزستان اشاره کرد و گفت: با تاکید استاندار خوزستان و در راستای عدالت آموزشی و فقر زدایی در 2 سال گذشته به دنبال شناسایی دانش اموزان بازمانده از تحصیل بودیم.
غلامرضا صدیقی راد به تناقض آمار در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: در سامانه مشق وابسته به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی حدود 12هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در رده سنی 6 تا 12 سال شناسایی شد.
وی تصریح کرد: در این آمار همپوشانی هایی وجود داشت از همین رو با بررسی دقیق متوجه وجود هشت هزار کودک بازمانده از تحصیل شدیم. با همکاری سازمان های مردم نهاد در 10 شهرستان موفق به شناسایی این دانش آموزان شدیم.
صدیقی راد خاطر نشان کرد: حدود 600 دانش آموز توسط بهزیستی و 600 دانش آموز توسط اداره کل اموزش و پرورش خوزستان به مدارس بازگشتند.
وی با تاکید بر بحث اجتماع محور در این خصوص گفت: برای بازگرداندن هر دانش اموز به تحصیل مبلغ پنج میلیون ریال به سازمان های مردم نهاد پرداخت شده است. در صورت وجود اعتبار اداره کل بهزیستی خوزستان آمادگی جذب سایر دانش آموزان به مدارس را دارد.

/9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.