به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از سرای معین التجار اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرای معین التجار یکی از بناهای تاریخی اهواز به شمار رفته و در حال حاضر نورپردازی این بنای تاریخی به پایان رسیده است.
وی افزود: باتوجه به طرح هایی که در خصوص احیای بناهای تاریخی کلانشهر اهواز در دستور کار قرار گرفته،این ساختمان از آن جا که در حاشیه ساحل کارون قرار دارد در اولویت قرار گرفته و بی شک به یکی از جاذبه های زیبای گردشگری استان تبدیل می شود.
استاندار خوزستان گفت: همچنین طرح ساحل سازی کارون به طول 20 کیلومتر ماه ها است که آغاز شده و بی شک اجرای کامل آن بر جاذبه‌های گردشگری اهواز می‌افزاید.
وی گفت: کلانشهر اهواز باید به یکی از شهرهای گردشگری کشور تبدیل شود اما ابتدا باید زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کنیم.
وی تصریح کرد: نورپردازی ساحل رودخانه کارون و جزایر آن نیز از دیگر برنامه های ما است که طرح مطالعاتی آن آغاز شده است.
استاندار خوزستان ادامه داد: نورپردازی ساختمان سه گوش،ساختمان موزه اهواز و همچنین بستر رودخانه کارون از دیگر برنامه های در دست اقدام است.
وی افزود: این برنامه در قالب طرح جامع اهواز اجرایی می شود و می تواند در جذب گردشگران و زیباسازی شب های اهواز تاثیر بسزایی داشته باشد.
شریعتی ادامه داد: نمایش تصاویرسه بعدی در رودخانه کارون نیز از دیگر طرح ها است و می تواند جاذبه های این رودخانه را دوچندان کند.
بنای معین التجار (خانه شیخ خزعل) مربوط به دوره قاجار است و در اهواز، خیابان 24 متری، خیابان کاوه غربی، نبش اول واقع شده و این اثر در تاریخ 20 آبان 1377 با شمارهٔ ثبت 2158 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.
7152/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.