به گزارش ایرنا سعید طاهری روز شنبه در نشستی که با مسئولان آموزش و پرورش خوزستان در محل این اداره کل در اهواز برگزار شد بیان کرد: انگیزه معلمان را برای ماندگاری در سیستم آموزش و پرورش باید افزایش داد و تا زمانی که معلمان تمایل و امکان تدریس در مدرسه را دارند می توانند به فعالیت خود ادامه دهند و بازنشسته نشوند.
وی گفت: طبق قانون افرادی که در مشاغل تخصصی فعالیت دارند تا سن 65 سالگی می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: مساله سامان‌دهی نیروی انسانی، یک مساله پیچیده، حساس و مهم است و با بخشنامه و توصیه‌نامه نمی‌توان با آن برخورد کرد.
طاهری همچنین با اشاره معضل آمار بالای مهاجرت معلمان از خوزستان بیان کرد: با توجه به شرایطی که در این استان وجود دارد باید انگیزه ماندن را برای معلمان فراهم کرد.

** 420 مدرسه نیمه ساز در خوزستان
وی در ادامه افزود: 420 پروژه مدرسه سازی نیمه کار در خوزستان با 2 هزار و 150 کلاس درس به سه هزار و 80 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی بیان کرد: از این تعداد 140 پروژه استانی شامل 181 کلاس درس به یک هزار و 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند و همچنین 118 پروژه ملی شامل 718 کلاس درس نیز به 810 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند.
طاهری افزود: هشت پروژه نیز مردمی و 114 پروژه نیز جزو سایر پروژه‌ها در خوزستان هستند که نهایت همکاری را با خوزستان برای تکمیل این پروژه ها خواهیم داشت.
رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اعتبار تخصیص یافته به آموزش و پرورش بیان کرد: اعتبارات تخصیص یافته برای دستگاه‌های اجرایی، تاکنون کمتر از 50 درصد بوده اما آموزش و پرورش خوزستان تاکنون حدود 51 درصد تخصیص اعتبارات داشته است.
وی ادامه داد: به طور مثال، سرانه دانش‌آموزان پارسال به صورت میانگین 30 درصد تخصیص پیدا کرد اما امسال تاکنون 26 درصد از سرانه دانش‌آموزان تخصیص پیدا کرده است.
وی بیان کرد: سرانه استان از میانگین کشوری بسیار پایین تر است و باید اقدامات اساسی برای جبران این عقب ماندگی استفاده کرد.
طاهری افزود: در یک زمان بندی مناسب باید سرانه فضای آموزشی را در خوزستان افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه از دیگر برنامه ها در بحث آموزش و پرورش، بحث عدالت بین شهرستانی است افزود: باید فضای آموزشی بین شهرستان های برخوردار و کم برخوردار برابر شود و دانش آموزان در تمامی مناطق از امکانات مناسب برای ادامه تحصیل برخوردار باشند.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح نماد در مدارس خوزستان بیان کرد: در این طرح معلم ها برای ارتباط هر چه موثرتر و بهتر با دانش آموزان آسیب دیده آموزش می بینند و از دستگاه های مرتبط با مسایل اجتماعی از جمله بهزیستی نیز در این طرح کمک گرفته می شود.
'سعید نمکی ' معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه به همراه یک هیات هشت نفره متشکل از پنج رییس امور و سه مشاور در سفری 2 روزه جمعه شب (29 تیر) وارد خوزستان شد.
سفر معاون سازمان برنامه و بودجه به خوزستان به منظور بررسی ظرفیت های این استان در تمامی بخش ها و بررسی استفاده هر چه بیشتر و بهتر بودجه ملی اختصاص یافته در سال 97 به خوزستان و بررسی تمامی جوانب و مسایلی که باید در اختصاص بودجه سال 98 به استان مد نظر باشد انجام گرفته است.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.