استاندار خوزستان در جلسه ی بررسی مسائل و چالش های پیمانکاران شرکت برق منطقه ای خوزستان، گفت: برق خوزستان به لحاظ جایگاه ویژه این استان در تولید ناخالص ملی کشور و شرایط اقلیمی باید از لحاظ کیفیت و پایداری به بالاترین سطح ممکن برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این جلسه، ابتدا مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان بیان کرد: جلسه بررسی مسائل و چالش های پیمانکاران شرکت برق منطقه ای خوزستان، رویه ی جدیدی است که طرفین قرار داد در یک فضای صمیمی و رو در رو با حضور عامل سوم (استاندار خوزستان) مسائل را حل کنند و به شرایط قطع همکاری نرسند.

محمود دشت بزرگ با بیان آنکه عمده مسائل موجود ناشی از عوامل بیرونی مانند شرایط اقتصادی و تغییر نرخ ارز است، تصریح کرد: فرصتی دست داده تا از بروکراسی زمان بر اداری فاصله بگیریم و موانع و چالش هایی که در حوزه نرخ ارز، تعدیل قراردادها و همکاری در حوزه سازمان های درون استانی است را با کمک استاندار برطرف کنیم و پروژه ها را با سرعت بیشتری جلو ببریم.

وی ادامه داد: توسعه صنعتی مقدمه ای بر توسعه اقتصادی است و لازمه ی رسیدن به توسعه صنعتی، برق و حل مشکلات پیمانکاران این حوزه است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان بیان کرد: برای آنکه از اولین مرحله همکاری به مشارکت در پروژه ها برسیم لازم است پنج فاکتور ارتباطات بین کارفرما و پیمانکار، هماهنگی، احساس وابستگی و داشتن منافع مشترک، تلاش هم سو و در نهایت پشتیبانی از همدیگر وجود داشته باشد و این جلسه در راستای همین مقوله ی پشتیبانی از همدیگر است.

دشت بزرگ حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در پروژه های پست و خط شرکت برق منطقه ای خوزستان در سال های ۹۵ و ۹۶ را ۲ هزار و ۲۵۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در سه ماه نخست سال ۹۷ نیز بالغ بر ۲۰۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و اجرای ۱۸۴ پروژه اولویت دار خط و پست انتقال و فوق توزیع به ظرفیت ۱۶ هزار و ۷۱۹ مگاولت آمپر و هزار و ۹۶۲ کیلومتر مدار در امسال و سال های پیش رو نیازمند تامین اعتبار و توجه ویژه است.

وی بیان کرد: تعداد قراردادهای منعقده این شرکت با پیمانکاران از سال ۹۵ تاکنون ۴۹۶ مورد بوده است و اکثریت این قراردادها با شرکت های بومی بسته شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان تاکید کرد: عدم تملک زمین، وجود معارضین در بخش خطوط و پست، تاخیر در صدور احکام قضایی، عدم صدور مجوز معدن خاک برای برخی پروژه ها، رشد سرسام آور قیمت های اجرایی پروژه ها و ایجاد ضرر و زیان غیرقابل پیش بینی شده پیمانکاران، افزایش قیمت مواد اولیه به علت بالا رفتن نرخ ارز و عدم ابلاغ به موقع بخشنامه های جبران آثار تغییرات نرخ ارز و مصالح و .. از مشکلات و چالش های اجرای پروژه های صنعت برق در وضعیت کنونی است.

استاندار خوزستان نیز در این جلسه بعد از شنیدن صحبت ها و چالش های برخی از پیمانکاران ( بحث تعدیل نرخ ارز برای قراردادهای جاری و آتی، بحث تخصیص ارز، تسریع در نقدینگی و ..)، گفت: پیمانکارن سرمایه های ارزشمند اجرایی این مملکت هستند و در حد توان پیگیر رفع مشکلات شما در استان و مرکز خواهم بود.

غلامرضا شریعتی ادامه داد: اداره کشور نیازمند برطرف کردن مشکلات پیمانکاران است و باید از تفکری که بین سازمان ها و پیمانکاران فاصله ایجاد می کند و مشکل این نیروهای توانمند را تنها مشکل خودشان می داند فاصله بگیریم.

وی با اعلام آمادگی برای رفع چالش های پیمانکارن، بیان کرد: لازم است که کارفرمایان و ذینفعان از هم حمایت کنند و در کنار هم باشند تا کار به نتیجه برسد، نباید به زیان پیمانکاران راضی باشیم بلکه باید کاری کنیم تا تقویت شوند.

استاندار خوزستان اضافه کرد: برق زیرساخت اصلی همه امور است و نباید در اجرای پروژه های آن خللی وارد شود، باید برق استان خوزستان که نقش عمده ای در تولید ناخالص ملی کشور دارد از لحاظ کیفیت در صدر و بالاترین نقطه ی ممکن باشد.

شریعتی با بیان اینکه قبلا نیز چنین مشکلات اقتصادی برای کشور به وجود آمده بود و به سلامت از آن عبور کرده ایم، اظهار کرد: با رعایت حقوق دولت و حفظ بیت المال مسائل پیمانکاران را پیگیری کرده و آنها را با دستگاه های نظارتی و اجرایی در استان و مرکز در میان می گذارم تا با رفع این موانع در کنار هم برای عمران و آبادانی خوزستان تلاش کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.