علیرضا خلیلی نیا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شاخص آب شرب در آبادان در چند روز گذشته به دلیل شکستگی لوله طرح آبرسانی غدیر، به هشت هزار میکروموس رسیده بود که اکنون این شاخص به چهار هزار و 500 میکروموس رسید.
وی گفت: امروز 110 هزار متر مکعب آب از طرح آبرسانی غدیر در اختیار تصفیه خانه جامع آب آبادان قرار گرفت که برای جبران کاستی مقداری از آب رودخانه بهمنشیر نیز برداشت شد.
خلیلی نیا نیاز شبکه آب آبادان به آب طرح غدیر را 140 هزار متر مکعب اعلام کرد و بیان داشت:آبفا آبادان اختیاری برای برداشت آب از طرح غدیر ندارد و هر میزان آب از طرح غدیر در اختیار آبفای آبادان قرار گیرد وارد شبکه آبرسانی شهری می شود.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان جمعه شب در برنامه افق روشن شبکه استانی خوزستان گفته بود: در هفته جاری به طور متوسط 130 تا 135 هزار متر مکعب آب با کیفیت از طرح غدیر به آبادان می رسد.
وی افزود:20 هزار متر مکعب آب از طرح غدیر و آب شیرین به آبادان اختصاص می یابد تا مشکل آب این شهرستان برطرف شود.
استاندار خوزستان گفت:طبق قولی که به مردم آبادان و خرمشهر در خصوص بهره برداری از طرح غدیر 2 در 15 تیر دادیم این طرح در13 تیر به بهره برداری آزمایشی رسید.
وی افزود:در زمان بهره برداری آزمایشی کمبودها و مشکلاتی پیش می آید به ویژه اینکه برای پایداری و تثبت آب غدیر در 12 نقطه تجهیزات تنظیم نصب شده است.
شریعتی گفت:برای تامین آب شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان کار بزرگی انجام شده و به تدریج مشکلات بخصوص در شهرستان آبادان کاهش می یابد.
وی به اتمام خط لوله از مجتمع جامع آب آبادان به ایستگاه جمشید آباد به طول 15 اشاره کرد و بیان داشت:پس از تست فیزیکی این خط لوله آب مناطق جمشید آباد، ذوالفقاری و شهرهای اروندکنار و چوئبده از طرح غدیر تامین می شود.
شاخص استاندارد آب شرب یکهزار و 200 میکروموس است که با توجه به شکستگی لوله فاز 2 طرح غدیر این شاخص در مواردی در آبادان و خرمشهر به 12 هزار میکروموس نیز رسید که اعتراض شهروندان را به دنبال داشت.
3015/7165/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.