به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی بامداد پنجشنبه در آیین افتتاح آزمایشی خط دوم طرح آبرسانی غدیر به شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان در ایستگاه ام الدبس اظهار داشت : برای اجرای این طرح زحمات فراوانی کشیده شد، موضوع آب شرب مطالبه به حق مردم استان بود و اهمیت موضوع تا اندازه ای بالا بود که تمام اختلاف سلایق کنار گذاشته و شرایط به بهترین شکل ممکن مدیریت شد.
استاندار خوزستان تصریح‌کرد: در اجرای این پروژه بزرگ آبرسانی تمام مردم ، مسئولان و رسانه های استان در کنار دولت بودند و جا دارد از صبوری مردم به صورت ویژه تقدیر کنیم.
وی گفت: پروژه آبرسانی غدیر علاوه بر نماد وحدت و همدلی، نماد توانایی دولت و ملت است که اجرای آن در کمترین زمان، تبلیغات رسانه های بیگانه را خنثی کرد.
وی گفت: در اسفند ماه سال 1395 که ریاست جمهوری به استان سفر کرد ، مشکلات آب استان را مطرح کردیم و وی با رفع این مشکلات با اجرای طرح غدیر موافقت و حمایت دولت را از خوزستان اعلام کرد.
وی تصریح کرد: در فروردین ماه سال 1396 مصوبه مهم دولت برای توسعه زیرساخت های استان ابلاغ شد که رفع مشکل آب و فاضلاب ، برق ، ریزگرد ها و حقابه تالاب ها در این مصوبه آورده شد.
وی افزود: پروژه آبرسانی غدیر بر اساس طرح زمان بندی، بیش از دو سال زمان نیاز داشت اما 95 کیلومتر خط لوله 2 هزار به دلیل حساسیت پروژه، ظرف مدت 12 ماه انجام شد.
شریعتی گفت: این پروژه نشان از کارآمدی نظام و دولت بود امابرخی ها تلاش داشتند مشکلات پیش آمده هفته های اخیر را در ذهن مردم برعکس جلوه دهند که ما ترجیح دادیم با عمل واقدام موثر پاسخ آنها را بدهیم.
وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه بزرگ موانع و مشکلات مختلفی در کار بود اما هماهنگی مجموعه های مختلف مشکلات را برطرف کرد.
وی بیان کرد: مسأله آب خوزستان همواره مورد توجه جدی دولت بوده و تاکنون اقدامات موثری در زمینه ارتقای کیفیت آب استان صورت گرفته است.
استاندار خوزستان گفت: اکنون سعی داریم با وحدت و همدلی آب شرب مردم استان را از رودخانه دز که کیفیت بهتری نسبت به کرخه دارد ، تامین کنیم تا وعده های دولت را در زمینه بهبود کیفیت آب خوزستان به صورت کامل محقق کنیم.
طرح غدیر 2 با هدف آبرسانی و تامین کامل آب شرب شیرین به مردم شهرستانهای خرمشهر، آبادان و شادگان از 10 ماه پیش آغاز شد و بامداد پنج شنبه با حضور وزیر نیرو به بهره برداری آزمایشی رسید.


7152/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.