حسن دانایی فرد شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران در اهواز در حاشیه نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی در استانداری خوزستان گفت: ما عراق را بازار بسیار مناسب و خوبی برای صادرات می‌دانیم و تجربه این کار را بازرگانان ما نیز از گذشته داشته اند.
وی درباره اقلام عمده صادرات از خوزستان به عراق اظهار داشت: سبد صادراتی ما به عراق گسترده و متنوع است و اقلامی چون مصالح ساختمانی، لوازم منزل، مواد غذایی، مواد صنعتی،مواد شیمیایی، خودرو،ظروف پلاستیکی، فرش و همه نیازهایی که در بازار وجود دارد به عراق صادر می شود.
مشاور معاون اول رییس جمهوری توضیح داد: بخشی از این اقلام در استان خوزستان تولید می شود که انتظار داریم حجم تولید بیشتر از میران فعلی شود تا کارخانجات بتوانند از ظرفیت های خالی خودشان بیشتر استفاده کنند و حجم صادرات را افزایش دهند.
در استان خوزستان از 2 پایانه مرزی شلمچه و چذابه صادرات به عراق صورت می گیرد، استان خوزستان دارای یک هزار و 400 کیلومتر مرز مشترک با عراق است.
مشاور معاون اول رییس جمهور صبح امروز به منظور بررسی مشکلات و موانع صادرات به عراق و چالش های تجار و بازرگانان این استان به خوزستان سفر و از این دو مرز بازدید کرد.
7164/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.