شهریار عسکری، مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، صبح شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان گرد و غبار در ساعت 7 صبح روز شنبه اهواز 393، حمیدیه 298، اندیمشک 155، شادگان 215 و امیدیه 227، بندرامام 303، بهبهان216، شوش 221، رامشیر343 ، ماهشهر 200میکروگرم بر مترمکعب بوده است.
وی افزود: با توجه به غلظت گرد و غبار در روز جمعه می توان گفت امروز گرد و غبار نسبت به دیروز کاهش داشته است و از غلظت آن کاسته شده است.
به گزارش ایرنا روز گذشته غلظت گرد و غبار در حمیدیه به 12 برابر حد مجاز رسید .
میزان استاندارد گرد و خاک در هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است.
اداره کل هواشناسی خوزستان برای جمعه ورود گرد و غبار با منشا عراق را به استان خوزستان پیش بینی کرده بود.
بر اساس اخطاریه شماره 2 مورخ هشتم تیر 1397 مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان، در نتیجه ورود این توده خاکی، کاهش شدید دید افقی و افزایش آلاینده گرد و خاک ابتدا در مناطق غربی و سپس دیگر مناطق استان اتفاق می افتد.
گفتنی است گرد و غبار با منشا کشور عراق روزهای شنبه و یکشنبه هفته گذشته برخی نقاط خوزستان را فرا گرفت و باعث کاهش شعاع دید در برخی نقاط استان شد.
پدیده گرد و غبار بیش از 10 سال است به دلایل مختلف از جمله خشکسالی ، افزایش عرصه های بیابانی و خشک شدن تالاب ها در خوزستان رخ می دهد.
افزایش غلظت گرد و غبار از 2 سال پیش به شبکه برق و محصولات کشاورزی این استان خسارت زده و تعطیلی مکرر مدارس و کاهش ساعت کاری ادارات را به دنبال داشته است.
/6002/7164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.