شهریار عسکری مدیر روابط عمومی سازمان محیط زیست خوزستان شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان گرد و غبار در ساعت 22 جمعه در سوسنگرد یک هزار و 766، حمیدیه یک هزار و 634، اهواز 473، دزفول 180، اندیمشک 268، شادگان 335 و شوش 170میکروگرم بر مترمکعب بوده است.
وی افزود: غلظت گرد و غبار در این ساعت در بهبهان 121، امیدیه 133، بندر امام 125و ماهشهر 83 میکروگرم بر مترمکعب بوده است.
میزان استاندارد گرد و خاک در هوا 150 میکروگرم بر متر مکعب است.
اداره کل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد ه بود با توجه به افزایش سرعت وزش باد و وقوع تندباد لحظه ای، در بعضی ساعات روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گرد وغبار محلی در نوار غربی، مرکزی و جنوبی استان به وجود آید.
هواشناسی همچنین برای امروز جمعه ورود گرد و غبار با منشا عراق را پیش بینی کرده بود.
بر اساس اخطاریه شماره 2 مورخ هشتم تیر 1397 مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان، در نتیجه ورود این توده خاکی، کاهش شدید دید افقی و افزایش آلاینده گرد و خاک ابتدا در مناطق غربی و سپس دیگر مناطق استان اتفاق می افتد.
گفتنی است گرد و غبار با منشا کشور عراق روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری برخی نقاط خوزستان را فرا گرفت و باعث کاهش شعاع دید در برخی نقاط استان شد.
پدیده گرد و غبار بیش از 10 سال است به دلایل مختلف از جمله خشکسالی ، افزایش عرصه های بیابانی و خشک شدن تالاب ها در خوزستان رخ می دهد.
افزایش غلظت گرد و غبار از 2 سال پیش به شبکه برق و محصولات کشاورزی این استان خسارت زده و تعطیلی مکرر مدارس و کاهش ساعت کاری ادارات را به دنبال داشته است.
9770/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.