صادق حقیقی پور روز چهارشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون دستگاه آب شیرین کن در تاسیسات آبرسانی دیرفارم جزیره مینو با ظرفیت 12هزار و 500 مترمکعب در شبانه روز نصب شده که علاوه بر تامین آب شیرین آبادان آب شرب مینوشهر را نیز تامین می کند.
وی با بیان اینکه در 31 تیر امسال 14 هزار متر مکعب به ظرفیت آب شیرین کن آبادان اضافه می شود، گفت: از این میزان 2 هزار و 500 مترمکعب برای چوئبده و سه هزار و 500 متر مکعب برای اروندکنار اختصاص می یابد.
وی ادامه داد: علاوه بر این یک آبگیر روی رودخانه بهمنشیر تعبیه شده و امسال از لحاظ کمی پایداری خوبی در اروندکنار داشته و در چوئبده نیز باید آبگیری و مخازن آب شیرین کن نصب شود.
مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان افزود: به منظور اصلاح و کاهش هدرروی و بهبود شبکه آب با یک شرکت هلندی توافقاتی انجام شده است.
حقیقی نژاد گفت: در روزهای اخیر شوری آب رودخانه بهمنشیر به 18 هزار میکروموس و شوری آب رودخانه کارون به 20 هزار میکروموس رسید و با توجه به اینکه روزانه 40 هزار مترمکعب آب شرب اهالی آبادان آبادان و 30 هزار مترمکعب اهالی خرمشهر از رودخانه تامین می شود، این شوری موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان شد.
وی ادامه داد: در روزهای بحرانی علاوه بر توزیع روزانه 40 هزار بطری آب معدنی در شهرهای آبادان و خرمشهر، 10 هزار متر مکعب آب حیات به شبکه های این دو شهر اضافه کردیم.
وی با بیان اینکه شبکه توزیع آب شهرهای آبادان و خرمشهر وضعیت نابسامانی داشته و نیاز به اصلاح دارد، گفت: یکهزار کیلومتر شبکه توزیع آب آبادان، اروندکنار و چوئبده نیاز به اصلاح دارد.
وی با بیان اینکه پارسال 50 کیلومتر از شبکه آب آبادان اصلاح شد افزود:از سال 1371 تا 1395 حدود 280 کیلومتر از شبکه آب آبادان اصلاح شده است.
وی گفت: پارسال بازسازی تاسیسات تصفیه خانه ثامن الائمه آبادان انجام و مخزن 25 هزار مترمکعبی وارد مدار شد و ایستگاه پمپاژ و سیستم کلرزنی نیز در مرحله انجام است.
حقیقی پور بیان کرد: خط انتقال آب از تصفیه خانه ثامن الائمه به ایستگاه 11 و تصفیه خانه جمشیدآباد به طول 13 کیلومتر و یک خط انتقال با ظرفیت یکهزار متر مکعب، همزمان با مرحله دوم خط غدیر به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا برای برطرف کردن شوری آب شرب خرمشهر و آبادان ، علاوه بر طرح احداث سد خاکی مارد، اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر و راه اندازی دستگاه آب شیرین کن در دست اجرا است.
مردم شهرستان های آبادان و خرمشهر در چند هفته گذشته به دلیل شوری آب آشامیدنی با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می کنند.
7100/7165/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.