به گزارش ایرنا مشاهده کودکانی خردسال که به فروش دستمال ، گل و پاک کردن شیشه خودرو در تقاطع های اصلی شهر دزفول مشغول اند این روزها گله مندی شهروندان را به دنبال داشته است.
بیشترین تجمع کودکان کار در دزفول شب ها در تقاطع فرمانداری است که با هر بار قرمز شدن چراغ راهنما به سمت خودروها رفته و با وجود مخالفت رانندگان اقدام به شستن شیشه خودرو نموده و مطالبه پول می کنند.
این کودکان که در بین آنها تعدادی دختر خردسال نیز وجود دارد بین 8 تا 12 سال سن داشته و هر یک کوله ای نیز بر پشت دارند.
علاوه بر این با تعطیلی مدارس برخی کودکان در سطح بازار دزفول به فروش باطری ، تیغ اصلاح و اسباب بازی روی آورده اند.
فروش گل در قبرستان دزفول در روزهای پنجشنبه از دیگر فعالیت هایی است که عمدتا در انحصار کودکان کار است.
رئیس اداره بهزیستی دزفول در خصوص کودکان کار و افزایش تعداد آنها در مناطقی از شهر دزفول به خبرنگار ایرنا گفت:اکثر این کودکان غیر بومی بوده و از شهرهای اطراف راهی دزفول شده اند ضمن اینکه بسیاری از آنها دارای خانواده هستند.
فریدون عبدی افزود:از آنجا که اشتغال کودکان کار با اطلاع والدین انجام می شود لذا جمع آوری آنها خارج از حیطه وظایف دستگاه های دولتی است.
وی افزود:در صورت مشاهده کودکان کار نیروی انتظامی و شهرداری با حکم قضایی اقدام به جمع آوری آنها می کنند و به بهزیستی تحویل می دهند و در صورتی که بدسرپرست و یا بی سرپرست باشند از طرف بهزیستی به مرکز نگهداری استان ارجاع داده شده تا نگهداری شوند.
عبدی با بیان اینکه خانواده این کودکان در خارج از شهرستان دزفول بوده و دسترسی به آنها مشکل است گفت:با این وجود تاکنون بیش از 10 بار این کودکان جمع آوری شده و از خانواده آنها تعهد گرفته شده که کودکان خود را برای کار در تقاطع های شلوغ شهر دزفول رها نکنند ولی این روند همچنان ادامه دارد.
روی آوردن کودکان کار به تکدی گری حرفه ای معضلی است که در سالهای اخیر در دزفول گسترش یافته و نیازمند اتخاذ راهکاری قانونی برای جلوگیری از سوء استفاده از کودکان خردسال است.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.