دکتر مهدی تولا چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف این مجتمع ها تربیت نیروهای بومی با توجه به نیاز شهرستان است تا مشکلات بهداشتی و درمانی آنها حل شود.
وی گفت: تجهیز مجتمع آموزش عالی سلامت در شهرستان های خوزستان با توجه به نیاز به نیروهای بومی از جمله پرستار در حال انجام است.
تولا با اشاره به اینکه خوزستان از جمله استان های با کمبود شدید پرستار است ادامه داد: از مجوزهای رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز به مجتمع های آموزش عالی سلامت اختصاص می دهیم و از استادان این دانشگاه برای تربیت نیروهای پرستار در این مجتمع ها استفاده می شود تا به صورت بومی در هر نقطه مشغول به کار شوند.
بر اساس آمار معاونت پرستاری وزارت بهداشت هم اکنون 100 هزار پرستار در کشور کمبود داریم که میزان کمبود پرستار در خوزستان از دیگر استان ها بیشتر است و نسبت پرستار به تخت نیز شش دهم است.
مدیر آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: نیروهای پرستار در این مجتمع ها تربیت شده و تعهد می دهند سه برابر مدت تحصیل در یک شهرستان یا اطراف آن فعالیت کنند که تعهد دانشجویان پرستاری با اولویت شهرستان محل تحصیل اخذ می شود.
وی بیان کرد: از سال 1395 با توجه به نیاز خوزستان به نیروی پرستاری، تربیت آنها در این مجتمع ها آغاز شده است.
تولا گفت: مجوز مجتمع آموزش عالی سلامت از طریق شورای گسترش وزارت بهداشت تایید شده و در رامهرمز، مسجد سلیمان و ایذه دانشجو تربیت می شود و مجوز برای ماهشهر اخذ شده و در حال تجهیز است.
مدیر آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: رامهرمز و مسجد سلیمان از 2 سال گذشته و ایذه از پارسال دانشجوی پرستاری تربیت می کنند که تعداد دانشجویان پرستاری در این مجتمع ها 92 نفر است و زیر نظر رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اداره می شود.
وی بیان کرد: در مجتمع آموزش عالی سلامت رامهرمز و مسجدسلیمان یک دوره نیروی بهداشت کار دهان و دندان در مقطع کاردانی تربیت شده و دانش آموخته شدند.
تولا ادامه داد: با توجه به اینکه خوزستان از جمله استان های حادثه خیز از نظر جاده ای است در تلاش برای اخذ مجوز رشته فوریت های پزشکی در مقطع کاردانی هستیم.
مدیر آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپو راهواز اضافه کرد: هم اکنون در بستان به صورت متمرکز(کنکور) و نیمه متمرکز(آزمون داخلی) دانشجوی فوریت های پزشکی تربیت می شود و در تلاش برای اخذ مجوز در رامهرمز و مسجد سلیمان هستیم.
وی ادامه داد: بیش از هشت هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی اهواز مشغول به تحصیل هستند.
3004/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.