به گزارش ایرنا با وجود این که فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران در فصل هجدهم از روز 24 خردادماه آغاز شده، اما نمایندگان استان نه تنها از قافله بازار داغ نقل و انتقالات بازیکنان عقب مانده اند بلکه هنوز در انتخاب سرمربی و مدیرعامل تیم ها نیز با مشکل مواجه هستند.
به گفته بسیاری از کارشناسان فوتبال، هر چهار نماینده استان زمان لازم برای جذب بازیکنان مطرح را از دست داده و بررسی فهرست بازیکنانی که تاکنون جذب کرده اند نشان می دهد که هیچ یک از تیم های استان نه تنها تمایلی به قهرمانی در لیگ ندارند بلکه به دنبال کسب سهمیه آسیایی نیستند.
حضور نمایندگان استان در پله های پایینی جدول برای فوتبال دوستان خوزستانی روال طبیعی پیدا کرده است به گونه ای که فصل گذشته شاهد افت شدید تعداد تماشاگران در مسابقات لیگ بودیم.
* فولاد خوزستان؛
تیم فولاد خوزستان که در چند سال اخیر سرشناس ترین نماینده استان در لیگ برتر به شمار می رود برای حضور در لیگ هجدهم تاکنون عملکرد درخشانی از خود نشان نداده و تاکنون نتوانسته است رضایت هواداران خود را جلب کند.
سرخپوشان فولادی تاکنون با هفت بازیکن برای لیگ هجدهم قرارداد همکاری منعقد کرده اند که از این تعداد سه بازیکن در لیگ یک مشغول به فعالیت بودند، هواداران متعصب فولاد که در چند سال اخیر طعم قهرمانی و یا قرار گرفتن در بین سه تیم بالایی جدول را نچشیده اند، حداقل انتظاری که در لیگ هجدهم دارند کسب سهمیه آسیایی است.
ناصر سالاری دروازه بان فصل گذشته خونه به خونه بابل، احسان جودکی مدافع فجرسپاسی و سعید قائدی فر بازیکن سابق سپاهان با عقد قراردادی به عضویت تیم فولاد در آمدند.
در حال حاضر تیم فولاد خوزستان با میثم دورقی، شاهین شفیعی، رضا میرزایی، لوسیانو پریرا، ناصر سالاری، احسان جودکی و سعید قائدی فر قرارداد همکاری منعقد کرده و همچنین قرارداد بازیکنان فصل گذشته این تیم نظیر پیمان شیرزادی، ایمان مبعلی، سینا مریدی، یوسف وکیا و امیر زلیکانی تمدید شده است.

*صنعت نفت آبادان؛
نفتی های آبادان به رغم این که فصل گذشته عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشتند و توانستند تا حدودی انتظارات هوادارانشان را برآورده کنند در پایان فصل علاوه بر سرمربی تیم بسیاری از بازیکنان خود را از دست دادند که این موضوع تعجب هواداران را به همراه داشت.
برزیلی های ایران که سابقه بیش از 50 سال در فوتبال کشور دارند فصل گذشته با 40 امتیاز در جایگاه هشتم جدول قرار گرفتند که از دید بسیاری از کارشناسان نتیجه قابل قبولی برای این تیم محبوب کشورمان به شمار می رفت.
داوود نوشی صوفیانی، مگنو باتیستا، علی عبداله زاده، زبیر نیک نفس، مسعود ابراهیم زاده، لوسیانو پریرا و مرتضی اسدی که مهره های اصلی این تیم در فصل گذشته بودند از جمع نفتی ها جدا شدند.
برزیلی های ایران تاکنون وفا هخامنشی، مصطفی احمدی، عقیل کعبی، احمد عبدالله زاده، اکبر ایمانی و شهاب گردان را جذب کرده و قرارداد حسین بغلانی، میلاد جهانی، طالب ریکانی، حامد پاکدل و حسین ساکی برای یک فصل دیگر تمدید کردند.


* استقلال خوزستان؛
آبی های خوزستانی که سه فصل پیش در عین شایستگی و به دور از باور همگان عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال کشور را از آن خود کردند امروز حال و روز خوبی ندارند و در راس مدیریتی باشگاه با مشکل مواجه هستند.
با وجود این که 2 هفته از زمان نقل و انتقالات لیگ می گذرد اما تیم استقلال خوزستان در بحث مدیریتی با بحران جدی رو به رو است و هنوز مشخص نیست که چه کسی هدایت این تیم را بر عهده خواهد گرفت.
در این فصل بازیکنانی نظیر عقیل کعبی ، وحید شیخ ویسی، دانیال ماهینی، گودرز داوودی و میثم دورقی از این تیم جدا شده اند و بسیاری از بازیکنان این تیم قصد جدایی از این تیم را دارند، با این اوصاف باید گفت که زنگ خطر سقوط به لیگ پایین تر پیش از شروع مسابقات به صدا درآمده و مسئولان ورزش استان باید به طور جدی پیگیر این موضوع باشند.
با وجود این که 2 روز پیش باشگاه استقلال خوزستان به بانک ملی واگذار شد اما وضعیت این تیم همچنان مشخص نیست و بازیکنان فصل گذشته در بلاتکلیفی حضور دارند، آبی های خوزستان تنها تیمی هستند که تاکنون هیچ بازیکنی جذب نکرده اند.

* نفت مسجدسلیمان؛
تیم نفت مسجدسلیمان که فصل گذشته با قهرمانی در لیگ یک جواز حضور در لیگ برتر را به دست آوردند کار بسیار دشواری برای بقا در لیگ برتر دارند و هواداران این تیم انتظار دارند مسئولان باشگاه بازیکنان مطرحی را جذب کنند.
محمود فکری که با نفتی های مسجدسلیمان جواز حضور در لیگ برتر را کسب کرد پیش از این قرار بود که هدایت زردپوشان را در لیگ هجدهم بر عهده داشته باشد ، با مدیریت باشگاه به توافق نرسید و از همکاری با این تیم صرف نظر کرد.
عبدالله ویسی که فصل گذشته هدایت آبی های خوزستان را برعهده داشت ظهر امروز با مسئولان باشگاه نفت مسجدسلیمان به توافق رسید و به مدت یک فصل هدایت این تیم را برعهده گرفت.
تاکنون علیرضاعلیزاده، میثم آقایی و میلاد فراهانی به عضویت تیم نفت مسجدسلیمان درآمده اند و قرارداد بسیاری از بازیکنان فصل گذشته تیم تمدید شده است.
به گزارش ایرنا وجود چهار تیم خوزستانی که 25 درصد از تیم های لیگ برتر را در لیگ هجدهم تشکیل می دهد اگر چه یک افتخار برای فوتبال استان به شمار می رود و در تاریخ فوتبال کشور بی نظیر است اما اگر برنامه صحیح و اصولی برای بقای این تیم ها وجود نداشته باشد به یکباره شاهد سقوط نمایندگان استان از لیگ برتر خواهیم بود.
9879/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.