به گزارش ایرنا علیرضا خلیلی نیا روز چهارشنبه در جمع تجمع کنندگان معترض به شوری آب، در مقابل ساختمان اداره آبفای این شهرستان افزود: با پیگیری انجام شده از سوی استاندار خوزستان در خصوص رایگان شدن آب بهای مشترکان آبادان در ماه های خرداد و تیر امسال موافقت شد.
وی با بیان اینکه پیشتر برداشت آب از رودخانه بهمنشیر انجام می شد، گفت: شوری آب رودخانه بهمنشیر در 2 ماه گذشته به دلیل کاهش آبدهی، برداشت نیشکر و دیگر انشعابات بالا دست، به حد شوری دریا رسیده است.
خلیلی نیا افزود: امور آبفا، آب را از منابع آبی دریافت و در شبکه آب شهرستان توزیع می کند.
وی یک سوم برداشت آب مورد نیاز شهروندان آبادان را از رودخانه بهمشیر بیا کرد و افزود:با اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر و تکمیل سد مارد تا 15 تیر امسال آب شبکه آبادان از رودخانه کرخه و طرح غدیر تامین شده و آب شرب شیرین می شود.
بنا به این گزارش جمعی از شهروندان آبادانی روز چهارشنبه در اعتراض به شور شدن آب مقابل ساختمان اداره امور آبفای آبادان تجمع کرده و خواستار رفع مشکل شوری و سختی آب این شهرستان شدند.
شهروندان آبادان و خرمشهر در چند هفته گذشته به دلیل شوری بیش از حد آب رودخانه بهمنشیر که تامین کننده اصلی آب آشامیدنی شهروندان آبادان و خرمشهر است با مشکلات زیادی روبه رو شده اند.
برای برطرف کردن شوری آب شرب خرمشهر و آبادان ، طرح احداث سد خاکی مارد، اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر و راه اندازی دستگاه آب شیرین کن در دست اجرا است.
7100/7165/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.