دزفول یکی از نخستین شهرهای کشور است که شبکه آب خام در آن راه اندازی شد.
بسیاری از شهروندان دزفولی بر اشتراک شبکه آب تصفیه شده دارای انشعاب آب خام نیز می باشند که از آن برای مصارف شستشو و آبیاری فضای سبز استفاده می کنند.
به گزارش روز شنبه ایرنا حمیدرضا طالبیان در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول افزود:شرکت آبیاری قدیم دزفول سال 1324 تاسیس شده و از نخستین شرکت های ثبت شده کشور می باشد و به نوعی جزء هویت و پیشینه تاریخی دزفول محسوب می شود.
وی افزود:مشترکان شبکه آب خام یا آبیاری قدیم دزفول اشتراک آب تصفیه شده نیز دارند و از 2 نوع شبکه آب تصفیه شده و خام که غیرقابل شرب است استفاده می کنند لذا نمی توان مشترکان 50 ساله را از این نوع آب محروم کرد.
وی گفت:شرکت آب و فاضلاب دزفول در حالی کاهش درآمد این شرکت را به علت استفاده شهروندان از شبکه آب خام مطرح می کند که این موضوع دلیلی قانع کننده نبوده و نمی توان شهروندان را به علت سوددهی و درآمدزایی یک شرکت از آب خام محروم کرد ضمن اینکه شهروندان زیادی در دزفول همچنان متقاضی انشعاب آب خام می باشند.
طالبیان اضافه کرد:بر روی قبض شبکه آب خام( شبکه آبیاری قدیم ) و اماکن عمومی نیز غیرقابل آشامیدن بودن این آب نوشته شده و شهروندان برای جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی باید به این موضوع توجه کنند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز گفت:درآمدزایی شرکت آبفا دلیل قانع کننده ای برای حذف شبکه آب خام مشترکان نیست و در صورت امکان باید مشکلات آبیاری قدیم یا آب خام که به عنوان یک برند در سطح وزارت نیرو و وزارت کشور مطرح است حل شود.
وی افزود:البته برخی موضوع ها در خصوص آب خام نگران کننده است که فرسودگی خطوط انتقال آب در بافت قدیم دزفول و پائین بودن قیمت آب که دلیلی برای هدردادن بیش از حد آب خام می باشد باید برطرف شود.
طالبیان مدیر شرکت آبیاری قدیم دزفول نیز گفت:امکان نصب کنتور بر روی شبکه آب خام وجود ندارد اما در صورتی که کنتوری سازگار با این نوع آبیاری معرفی شود قطعا استفاده خواهد شد.
وی افزود:شبکه توزیع آبیاری قدیم دزفول 80 درصد اصلاح شده و مشکل خطوط انتقال نیز تا 2 سال آینده برطرف خواهد شد.
شرکت آبیاری دزفول آب خام را مستقیما از رودخانه دز برداشت کرده و بدون تصفیه در شبکه ای مجزا و اختصاصی در اختیار مشترکا قرار می دهد.
آب تزریق شده در این شبکه برای آشامیدن مناسب نبوده و فقط برای شستشو و آبیاری فضای سبز استفاده می شود.
6068/7278
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.