به گزارش ایرنا عبدالنبی دفتری چهارشنبه در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خوزستان در شهرستان شوش افزود: خیرین مدرسه ساز این استان در سال تحصیلی جاری یکهزار میلیارد ریال برای ساخت مدرسه و فضاهای آموزشی در این استان متعهد شدند.
وی گفت: این خیرین شامل خیرین حقیقی، حقوقی ،بنیاد برکت، بنیاد علوی و شرکت نفت می باشد.
دفتری افزود: در حال حاضر 207 طرح آموزشی در نقاط مختلف استان خوزستان در دست ساخت است که در صورت پرداخت سهم اعتبارات دولتی تا پایان شهریور 100 مدرسه 2 تا 12 کلاسه به بهره برداری می رسند.
وی گفت: 70 طرح آموزشی مشارکت بین خیرین و دولت در استان خوزستان به دلیل پرداخت نشدن سهم 2 هزار و 500 میلیارد ریالی دولت نیمه کاره رها شده اند.
وی گفت:کمک های خیرین مدرسه ساز برای ساخت مدرسه، سالن ، نمازخانه ، خرید تجهیزات و دیگر نیازهای مدارس هزینه خواهد شد.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خوزستان گفت:خیرین مدرسه ساز خوزستانی رتبه دوم کشور را در مدرسه سازی دارند که سهم مردم خیر شهرهای دزفول و بهبهان وماهشهر بیشتر از سایر شهرستان هاست.
وی گفت:استان خوزستان افزون بر 6 هزار و 400 خیرمدرسه ساز دارد.
معاون فرماندار شوش نیز گفت:خیرین مدرسه ساز باساخت و توسعه فضای آموزشی سهم بسزایی در رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان دارند.
عبدالحسین آل کثیر از خیرین مدرسه ساز خواست با کار جمعی یک طرح را زودتر به سرانجام برسانند و از همه مهمتر از خیرین این شهرستان انتظار می رود نسبت به تجهیر مدارس همت کنند.
عبدالامیر خنیفر مدیر آموزش و پرورش شوش نیز ضمن ارایه گزارشی از فعالیت خیرین مدرسه در این شهرستان گفت:45 درصد مدارس شوش بالای 30سال عمر دارند.
وی گفت: متاسفانه کانون های فرهنگی در سطح شهر شوش نیز فرسوده هستند .
سیاوش روشن رئیس انجمن خیرین مدرسه ساز شوش نیز گفت: در این شهرستان 71 خیر مدرسه ساز وجود دارد که امسال پنج خیر ساخت پنج مدرسه در شهر و روستا را آغاز کرده و این مدارس تا پایان شهریور ماه تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شوش می شوند.
در این آئین از هفت خیر مدرسه ساز شهرستان شوش تجلیل شد.
7280/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.