محمود ثمینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مرکز استان با مشکل جدی کمبود فضا روبه رو هستیم و علاوه بر آن، تراکم دانش آموز در کلاس های درس این شهر بالا است.
وی افزود: ساخت و سازها برای فضای آموزشی در شهر بجنورد عمدتا در قالب نوسازی مدارس قدیمی و فرسوده بوده و به همین لحاظ فضای جدید کمتر ایجاد و به تعداد مدارس شهر افزوده شده است.
فرماندار بجنورد گفت: اکنون بیشتر مدارس دوره ابتدایی شهر بجنورد 2 نوبته دایر می شود و این ایراد در بخش آموزشی است البته با این روند، مشکل فضای آموزشی در بجنورد شدیدتر و حادتر خواهد شد.

* نیاز به بیش از 550 کلاس درس باید در شهر بجنورد
مدیر آموزش و پرورش بجنورد هم گفت: 80 درصد از مدارس ابتدایی شهر بجنورد به صورت 2 نوبته دایر می شود و در این شهر بشدت با مشکل کمبود فضای آموزشی روبه رو هستیم.
محمود اسدی یکی از مشکلات در زمینه فضای آموزشی را استقرار اداره ها در این فضاها عنوان کرد و اظهار داشت: این امر به کمبود فضای آموزشی شهر بجنورد دامن زده است.
وی افزود: شماری از اداره ها و دانشگاه ها در فضای آموزشگاهی شهر بجنورد، استقرار یافته اند که اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل نوسازی مدارس، دانشگاه کوثر، دانشکده دارالفنون، دانشکده تربیت معلم و اداره آموزش و پرورش بجنورد از این جمله است.
اسدی تصریح کرد: با تشکیل استان و نیاز به فضای اداری و دانشگاهی، برخی از فضای آموزشی در اختیار فضای اداری و دانشگاهی قرار گرفت که برخی از آن هنوز تحویل فضای آموزشی نشده است.
مدیر آموزش و پرورش بجنورد پیش از این گفته بود برای حل مشکلات همچون 2 نوبته بودن مدرسه ها باید بیش از 550 کلاس درس در مناطق مختلف بجنورد و روستاهای اطراف ایجاد شود که اعتبار مورد نیاز برای ساخت این تعداد کلاس درس، سه هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
62 هزار دانش آموز در 600 مدرسه شهرستان بجنورد در حال تحصیل هستند.
7185 / 6042
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.