به گزارش ایرنا سردارعبداله نظرپور روز سه شنبه افزود: این میزان برنج به همت دریابانان خوزستان پس از توقیف 2 فروند شناور باری حامل محموله برنج قاچاق کشف شد.
وی افزود: ماموران پایگاه دریابانی آبادان در نتیجه ساعت ها کار اطلاعاتی عملیاتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر جابجایی محموله بزرگ برنج قاچاق توسط 2 فروند شناور باری در آبراه اروند آگاه شدند.
فرمانده مرزبانی خوزستان ادامه داد: دریابانان ما با پایش اطلاعاتی منطقه هرگونه تردد را شناسایی
و زیرنظر داشته و با هوشیاری و عکس العمل به موقع شناورهای مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 80 هزار و 950 کیلوگرم برنج را که بدون مجوز قانونی از کشورهای حوزه خلیج همیشه فارس بارگیری شده بود کشف کردند.
وی با اشاره به دستگیری 12 متهم در این رابطه، گفت:کارشناسان ارزش ریالی این محموله را 6 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی و مستندات کافی به همراه متهمان تحویل مراجع ذی صلاح شد.

** رهایی 100 پرنده کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در خوزستان
سردار نظرپورهمچنین از رهایی 100 پرنده کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در خوزستان خبر داد و گفت:ماموران پایگاه دریابانی آبادان در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق پرندگان زینتی در سطح حوزه استحفاظی خود بلافاصله بررسی دقیق موضوع، شناسایی و دستگیری قاچاقچی در دستور کار قرار گرفت.
فرمانده مرزبانی خوزستان افزود: ماموران پایگاه دریابانی آبادان با اعزام به محل در یک عملیات غافلگیرانه موفق به کشف 100 قطعه پرنده زینتی از نوع' بلبل' شدند.
وی با اشاره به دستگیری یک متهم در این زمینه گفت:کارشناسان ارزش پرنده های کشف شده را 150 میلیون ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی به همراه متهمان تحویل مراجع مربوطه شدند.
7152/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.