محمد تقی‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مهمترین هدف پرسش مهر رییس ‌جمهوری، پرورش روحیه مشارکت جویی و پرسشگری در فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیا است.
وی گفت: همچنین آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارتقای سطح آگاهی، روحیه اعتماد به نفس و خودباوری از دیگر اهداف پرسش مهر رییس‌جمهوری است که موجب ترغیب دانش آموزان به تفکر و تامل پیرامون موضوعات مهم کشور می‌شود.
تقی زاده با اشاره به اینکه در طرح پرسش مهر رییس‌جمهوری یکی از مهمترین مسایل کشور و تعلیم و تربیت به عنوان پرسش مهر مطرح می‌شود، افزود: دانش‌آموزان و فرهنگیان در قالب فعالیت‌های فرهنگی و هنری به این پرسش پاسخ می‌دهند.
وی بیان کرد: دانش‌آموزان خوزستانی موفق شدند در رشته‌های داستان‌نویسی، سخنوری و وبلاگ‌نویسی به رتبه اول و در رشته‌های شعر و داستان به رتبه سوم پاسخ به این سئوال دست پیدا کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: از فرهنگیان شرکت‌کننده در این دوره نیز در رشته مقاله پژوهشی رتبه سوم و یکی دیگر از فرهنگیان خوزستان در بخش 'هر خانواده یک پاسخ' توانست عنوان برگزیده کشوری را کسب کند.
گفتنی است مهر هر سال همزمان با نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی، رییس جمهوری یک سئوال مطرح می کند که سئوال سال تحصیلی گذشته ' چگونه باید در محیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کرد؟ بود.
دبیرخانه این پرسش هر سال در یک استان است که دبیرخانه پرسش مهر سال تحصیلی 97-96 در استان بوشهر بود.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.