مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: شرکت خطوط لوله های نفتی خوزستان موظف است در همه نقاط استان حریم لوله های نفتی را مشخص و حصار کشی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده روز سه شنبه در جلسه بررسی خطوط لوله نفت  در محدوده آبگیری سد بالا رود و اجرای پروژه عمرانی در شهر الهایی، اظهار داشت: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خوزستان باید حریم لوله های نفتی  خود را مشخص و حصارکشی کند، اگر در این صورت به حریم آن‌ها تجاوز شد، می تواند از خود دفاع کند.

وی افزود: شهرداری ها و فرماندارها باید هنگام اجرای طرح های تفضیلی و هادی به حریم لوله های نفتی که مشخص است و قانون دارد توجه کامل داشته باشند.

مدیر کل مدیریت بحران تاکید کرد: اگر لوله های نفتی قبل از تشکیل  یک شهر در منطقه بوده اند حق با لوله های نفتی است در غیر این صورت حق با ساکنان منطقه می باشد و شرکت خطوط لوله های نفت باید چاره ای برای این لوله ها بی اندیشد.

وی با بیان این که فرمانداران از هر گونه ساخت و ساز باید در حریم مشخص لوله های نفتی جلوگیری به عمل آورند، توضیح داد: هر گونه ساخت و ساز در حریم لوله های نفتی که توسط این شرکت مشخص شده است ممنوع می باشد.

حاجی زاده  با تاکید بر پیش بینی و پیشگیری  و حرکت به سوی ایمن سازی لوله های نفتی تصریح کرد: در جلسه ای که ۱۹ مهر ۹۶ در اداره کل مدیریت بحران استان برگزار شد و مصوب شد در جهت افزایش ایمنی و واکنش به موقع در مواقع بروز حوادث در خطوط لوله و مواد سوختی، شرکت خطوط لوله خوزستان در مسیر آبادان، اهواز و شوش نسبت به جانمایی سه پایگاه اطفا حرق اقدام نمایید که تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی یادآور شد: اگر در برخی نقاط شاهد هستیم که ساخت و ساز های در اطراف یا روی لوله های نفتی صورت گرفته مقصر شرکت خطوط لوله های نفتی است چرا که حریم را مشخص نکرده است و در برخی نقاط حتی یک تابلو هم ندارد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به این که در بسیاری از نقاط دور افتاده مردم حافظ و نگهبان لوله های نفتی هستند و تا کنون هیچ مشکلی برای لوله های نفتی ایجاد نکرده اند، بیان کرد: متاسفانه در برخی نقاط مسیرهای کنار خطوط لوله های نفتی به کانون های ریزگرد تبدیل شده اند و با وزش باد گرد و خاک ایجاد می کنند.

وی با اشاره به قرار گرفتن خطوط لوله انتقال نفت در محدوده آبگیری سد بالا رود، افزود: تنها سدی که می تواند عایداتی به اندیمشک برساند و پدافند غیرعامل در آب است، سد بالا رود است که باید به بهره برداری برسد و صلاح نیست به خاطر لوله های نفتی کار آن عقب بیفتد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.