جلسه بررسی وضعیت اماکن منطقه منبع آب اهواز، امروز چهارشنبه مورخ 3 آبان ماه 96 به ریاست مدیرکل مدیریت بحران استان و با حضور فرماندار اهواز، اعضای شورای شهر، معاون خدمات شهری شهرداری، نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شهر رامین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده در خصوص حادثه ریزش کوه در منطقه منبع آب اهواز، گفت: این حادثه در واقع تلنگری به همه ما بود و بایستی از این اتفاق تلخ درس بگیریم و این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان بیان داشت: باید در نظر داشته باشیم که مصوبات ستاد بحران به دلیل لازم الاجرا بودن باید در اولویت قرار گیرند و اگر مصوبات قبل انجام نشد کوتاهی نکنیم و اجرایی کنیم و برای آیندگان قدمی برداریم.

وی گفت: شهردار هر شهر، رئیس ستاد بحران آن شهر محسوب می شود و اینکه بایستی اقدامات لازم در این خصوص را انجام بدهد و بر اساس قانون اگر منطقه پرخطر در منبع آب را به فضای سبز تبدیل می کرد و یا اجازه ساخت و ساز نمی داد و جلوگیری می کرد امروز شاهد این اتفاق تلخ و حوادث اینچنینی نبودیم.

حاجی زاده با اشاره به اینکه این خانوارهای ساکن در این منطقه افراد کم درآمد و یا فاقد شغل و کسب مناسب هستند و جابجایی آنها باید با ایجاد بستر و شرایط مناسبی صورت گیرد، افزود: با توجه به تکمیل بودن منازل شهر رامین و شیرین شهر جهت اسکان این تعداد خانوار می بایست شهرداری، بنیادمسکن، راه و شهرسازی و شهر رامین شرایط رایگان ایاب و ذهاب و امکانات اولیه را مهیا کنند تا از این تعداد خانوار در وضعیت فوق حاد در منبع آب، 30 خانوار اسکان داده شوند و سپس مابقی به این محل انتقال یابند.

پیش از این نیز فرماندار اهواز، اعضای شورای شهر، معاون خدمات شهری شهرداری، نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شهر رامین راهکارها و اقدامات انجام شده در این خصوص را ارائه کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.