علی گلمرادی روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:شورای راهبردی و شورای سیاست گذاری این شهرستان پروژه هایی را در حوزه های مختلف مصوب کرده بود اما در اجرا با نواقصی رو به رو بود، از این رو در جلسه اخیر این شورا مقررشد بر اساس یک برنامه با چشم انداز پنجساله بودجه مربوط به شورای راهبردی را مدیریت کرده و تخصیص اعتبار و اجرای پروژه ها را بازنگری کنیم.
وی بیان کرد: جمع بندی این بازنگری در قالب یک مطالبه در جهت توسعه همه جانبه، متوازن و پایدار شهرستان ماهشهر در دستور کار قرار می گیرد و نتایج آن را تا دو هفته آینده در هر شهر نهایی می کنیم.
نماینده مردم بندرماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندرامام خمینی (ره) در مجلس شورای اسلامی در ادامه خواستار افزایش اعتبارات شورای راهبردی شهرستان بندرماهشهر شد و گفت:تحقق توسعه متوازن در این شهرستان مستلزم جذب حدود سه هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات این شورا است که در یک بازه زمانی پنج ساله برای اجرای پروژه های مختلف اختصاص پیدا کند تا بتوان شاهد شرایط مطلوبی در بخش های مختلف باشیم.
گلمرادی ادامه داد: شرکت عملیات غیرصنعتی ماهشهر نیز باید ملزم به تبیین اولویت ها بر اساس نیاز هر نقطه از شهرستان شود تا در یک دوره پنج ساله به پروژه ها به انجام برسد.
وی خواستار جبران کاستی اعتبارات تخصیص داده شده به شهرستان بندرماهشهر در سال های گذشته شد و گفت:در کنار کم لطفی صنایع پتروشیمی، مسئولان استانی نیز در اعتبارات تملک دارایی در سطح خوزستان به این شهرستان به واسطه وجود صنایع پتروشیمی، مورد کم لطفی قرار می دهند، از این رو حقوق مردم این شهرستان به خوبی محقق نشده است.
وی در ادامه با ابراز گلایه از توزیع ناعادلانه منابع مالی در سال های گذشته شورای راهبردی ماهشهر افزود: بی عدالتی در توزیع منابع یکی از موارد مطرح شده در جلسه اخیر این شورا بود که ضرورت دارد اولویت رسیدگی با مناطق کم برخوردار و محروم باشد.
گلمرادی با بیان اینکه میزان اعتبار تخصیص داده شده پارسال شورای راهبردی، 170میلیارد ریال بود که امسال به 200 میلیارد ریال افزایش پیدا کرد، گفت: اعتبارات دریافتی از صنایع پتروشیمی در قالب اعتبارات شورای راهبردی تنها بخشی از جبران خساراتی است که به واسطه وجود صنایع پتروشیمی متوجه این شهرستان شده است.
وی ادامه داد: چندین برابر این اعتبارات تخصیص داده شده، آسیب و لطمه به این شهرستان وارد می شود و این مبالغ جوابگوی خسارات وارد شده نیست.
گلمرادی گفت: شورای سیاست گذاری شهرستان باید با جدیت مطالبه افزایش میزان اعتبارات برای این شهرستان را پیگیری کند.
وی در ادامه بیان کرد: آسیب های اجتماعی در سطح این شهرستان به دلیل گستردگی حاشیه نشینی، اختلاف شدید طبقاتی درآمدها و سایر عوامل ناشی از وجود صنایع پتروشیمی به میزان قابل توجهی افزاشی پیدا کرده است.
9858/7165/6002/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.