علیرضا عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : کار غبارروبی در دهه تکریم مساجد با استفاده از ظرفیت های مردمی ، مشارکت هیات های امنای مساجد و نمازگزاران انجام شد تا زمینه ساز ورود به ضیافت الهی و خودسازی باشیم.
وی ترغیب مردم به حضور در برنامه های فرهنگی مساجد ، ایجاد نشاط معنوی ، تلاش برای معرفی و الگوسازی کیفی مساجد و ارتقای بهداشت را از اهداف اجرای طرح غبارروبی مساجد در دهه آخر ماه شعبان المعظم بیان کرد.
مسئول رسیدگی به امور مساجد و تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: هیات های امنای مساجد و فعالان فرهنگی مساجد در دهه غبارروبی خانه خدا ، توانسته اند در جهت توسعه و ارتقای فرهنگ غبارروبی مساجد به سمت مفهوم جامع تر و نزدیک تری از تکریم مساجد برسند.
وی با بیان اینکه مساجد همواره کانون عبودیت ، علم و دانش ، اخلاق و تبلیغ دین بوده و هست ، به فرمایش مقام معظم رهبری که مساجد پایگاه خودسازی ، مقابله با هجوم فرهنگی دشمن و زمینه سازی برای ایجاد تمدن اسلامی و بصیرت افزایی است اشاره کرد و افزود: ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای رسیدن به این اهداف والای اسلامی و الهی است.
عباسی برگزاری مراسم ختم قرآن ، اطعام ساده ، برگزاری احیای لیالی قدر ، برپایی سفره کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در شب های 14 و 15 رمضان ، مداحی و برپایی محافل قرآنی را از برنامه های فرهنگی و مذهبی مساجد خوزستان در ماه ضیافت و میهمانی الهی عنوان کرد.
وی ماه مبارک رمضان را بهار قرآن و عبادت و زمینه ای برای خودسازی و توبه و دوری ازگناهان توصیف کرد و گفت: در این ماه ، مساجد به اهداف و جایگاه واقعی خود نزدیک تر می شوند و گرایش و انگیزه عموم مردم به حضور در اجتماعات بیشتر می شود.
به گزارش ایرنا دهه غبارروبی مساجد همه ساله در دهه آخر ماه شعبان المعظم برگزار می شود.
بر اساس تقویم رسمی کشور ، 27اردیبهشت روز اول ماه مبارک رمضان است.
6065/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.