نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم است زیرا معلمان جامعه، انسان سازان نسل بعدی‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در مراسم تجلیل از معلمان بازنشسته آموزش و پرورش استان، ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، اظهار کرد: در روشنگری اقشار باسواد به ویژه قشر فرهنگی جامعه قدم‌های اساسی برداشته بود و آثار عمیق شهید در احیای فکر دینی اصیل و منطبق با نیاز روز جامعه در حال گذار ما بسیار مؤثر بوده است.

وی افزود: دانش‌آموزان قویاً تحت تأثیر عشق و محبت، مَنش، کاردانی، و تعهد اخلاقی دبیران خود قرار دارند. چنانچه یک معلم محبوب، سرمشقی برای دانش‌آموزان گردد، آن‌ها سعی می‌کنند از رفتار، پوشش، آداب معاشرت و سبک محاوره‌ای او پیروی کنند.

شریعتی تصریح کرد: امروز روز همدلی همه مسئولین و فرهنگیان عزیز است. هنگامی که ما درباره معلمانِ خوب و شایسته صحبت می‌کنیم دالّ بر این است که آن‌ها بایستی سرمشق‌های ایمان و پارسایی بوده ودانش و معلومات کافی داشته باشند. یک آموزگار باید توجه کند که وظیفه‌اش تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است و باید نسبت به آن تکلیف، احساس مسئولیت داشته باشد.

وی افزود: هفته معلم فرصت خوبی است تا جامعه را از سختی هایی که معلمان در مناطق محروم برای آموزش فرزندان این مرز و بوم می کشند و مسیر توسعه آینده کشور را ترسیم می کنند، مطلع کنیم.

 شریعتی عنوان کرد: شأن و منزلت بخشیدن به معلم باید مصداقی شود، تا زمانی معلم به عنوان یک عنصر تأثیرگذار در جامعه شناخته نشود، تحولی صورت نمی گیرد معلمیِ که ناچار به اشتغال به شغل دوم جهت رفع نیازهای معیشتی است، نمی تواند چنانکه باید در امر تدریس موفق باشد و دانش آموز را به مراتبی از حیات طیبه برساند. البته منزلت دادن به معلم تنها حلّ مشکلات معیشتی او نیست، بلکه بسیاری از مشکلات معلمان، غیر معیشتی است.

وی یادآور شد: امروز فرصت مناسبی است که از شما بازنشستگان فرهنگی عزیز تقدیر و تشکر شود و از زحمات شما بزرگواران در طول عمر پر برکت  قدردانی ویژه ای به عمل بیاید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.