حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی روز دوشنبه در همایش سرآمدی آموزش و آیین تجلیل از استادان نمونه دانشگاه شهید چمران در اهواز اظهار کرد: یکی از چالش های کنونی کشور، برقرار نشدن مناسب ارتباط بین نسل قدیم و جدید و انتقال نیافتن تجربه ها به این نسل است.
وی ادامه داد: گفته می شود جوانان نصیحت را دوست ندارند که این موضوع با ذات انسانی سازگار نیست و به نظر می رسد ایراد در روش ما است.
رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های خوزستان تاکید کرد: نسل جوان مسایل را متفاوت از قصد ما درک می کند و باید تلاش کنیم به درک واحد برسیم.
حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه تکریم استاد منشا خیر بوده، گفت: علاقمندی، دلسوزی و مهربانی در ارتباط بین استاد و شاگرد منشا تحولات بسیار زیادی است و پیش نیاز گسترش دانش اندوزی است.

** سرنوشت کشور در گرو توانایی معلمان است
مجتبی جعفر پور استاد پیشکسوت دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: سرنوشت میهن ما به کیفیت آموزش و توانایی، برجستگی و آسودگی خیال معلمان و استادان بستگی دارد.
وی ادامه داد: سیاستمداران باید توجه کنند که پیشرفت کشور در گرو آموزش و پژوهش بوده و پیش نیاز این پژوهش دست اول، آموزش دست اول است.
استاد بازنشسته گروه فیزیک دانشگاه گفت: معلمان نباید هر روزه با ده ها مشکل درگیر بوده و از سر ناچاری در جلو مجلس شورای اسلامی تجمع کنند بنابراین انتظار می رود مشکلات این طبقه فرهیخته برطرف و آموزش، پژوهش و سرنوشت کشور در مسیر مطلوب قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید به دست متخصصان دانشگاهی و مستقل از مسایل سیاسی اداره شود، افزود:نباید در وزارتخانه چند نفری بدون مشورت با بدنه دانشگاهی برای ده ها هزار هیات علمی تصمیمات یک سویه بگیرند.
جعفر پور ادامه داد: تاکنون خسارت زیادی از این تصمیمات یک جانبه و غیر کارشناسی به دانشگاه ها وارد شده و انتظار می رود مدیران دانشگاه ها شفاف سازی کرده، دانشگاهیان را در تصمیم گیری ها مشارکت داده و تصمیمات اتخاذ شده و دلایل آن را با آنها در میان بگذارند.

** عشق به آموزش سرلوحه دانشجویان و استادان باشد
امید علی کرم زاده دیگر استاد پیشکسوت دانشگاه شهید چمران اهواز نیزگفت: برای بهبود کیفیت آموزش در کشور، باید کسانی تحصیلات تکمیلی را ادامه دهند که عاشق علم و آموزش آن باشند.
وی افزود:دانشجویان باید تحصیلات تکمیلی خود را نیز بر اساس علاقه انتخاب کنند زیرا تنها در این صورت، استادانی علاقمند و شیفته دانش تربیت شده و می توانند به خوبی به کشور خدمت کنند.
استاد پیشکسوت ریاضی دانشگاه شهید چمران اهواز یادآور شد: تا زمانی که تحصیل تنها برای گرفتن مدرک باشد، موفقیتی برای فرد و کشور به دست نمی آید.
در این آیین از تعدادی از استادان بازنشسته دانشگاه شهید چمران اهواز و استادان نمونه آموزشی و گروه های آموزشی ممتاز این دانشگاه تقدیر شد.
7148/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.