به گزارش ایرنا علیرضا زاکانی دوشنبه شب در نشستی با عنوان تحلیل مسایل سیاسی روز مسجد شهدای کربلا دزفول افزود: جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی و منطقه ای مسیری قابل قبول را طی کرده و در عرصه دیپلماسی نیز آنجا که مبتنی بر رای ، نظر و مکتب امام راحل(ره)عمل نکرد آسیب دید که البته این موارد کم نیست.
این فعال سیاسی با بیان اینکه کشور ایران از نظر شرایط داخلی وضعیتی بسیار مناسب و در عین حال خطرناک را طی می کند گفت: نمی توان گفت در نقطه ای قرار داریم که هیچ مشکلی نداریم ؛ امروز کشور از زخم هایی رنج می برد اما نکات مثبت بی شماری در کشور وجود دارد.

** سه گروه موثر در جامعه
زاکانی در ادامه با بیان اینکه سه گروه در جامعه موثر هستند که در راس آنها رهبر معظم انقلاب اسلامی است گفت: خواص و عناصر ویژه گروه دوم، و عموم مردم گروه سوم موثر در جامعه هستند که باید به این نکته مهم توجه داشت کار رهبری هدایت گری و ارشاد است نه کار اجرایی.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر خواص به درستی عمل نکنند و مردم نیز در مسیر رهبری حرکت نکنند اگر امام معصوم (ع) نیز در جایگاه رهبری باشد بازهم دوران شبیه دوران امام حسین (ع) می شود ادامه داد:هر جا مسئولان به توصیه ها و تذکر رهبری عمل کردند پیروز شدیم اما هر جا عمل نشد دچار خسران شدیم.
این فعال سیاسی، خواص جامعه را 2 دسته شامل خواصی که مسئولیت اجرایی دارند و کسانیکه مسئولیت ندارند اما موثرند معرفی کرد و گفت:مشکلات فعلی کشور به عملکرد خواص مسئول و غیر مسئول بر می گردد که به وظیفه خود عمل نکردند.
زاکانی با بیان اینکه مردم ایران در صحنه های مختلف خوب عمل کرده و نمره قبولی گرفته اند اظهارکرد:مشکلات کشور را باید از خواصی که راه رسیدن به اهداف را برنامه ریزی می کنند جویا شد که چرا با وجود ظرفیت های موجود کشور دارای مشکل است.

** همه مشکلات کشور ناشی از خارج نیست
زاکانی با بیان اینکه همه مشکلات کشور ناشی از خارج نیست و اگر کسی چنین دیدگاهی داشته باشد فردی ساده لوحی است و یا دشمنی هوشمند است که می خواهد مشکلات داخلی را تشدید کند گفت: برای حل مشکلات کنونی کشور سه راهکار به اصطلاح روی میز است، راهکار احمدی نژادی ، راهکار نگاه به بیرون برای حل مشکلات، و راهکار سوم نگاه به ظرفیت های داخل است.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی راهکار احمدی نژادی برای حل مشکلات کشور را غیر عقلایی دانست و افزود:این راهکار برای حل مشکلات فعلی کشور خلاف قانون بوده و غیر حق و عقل است و کار آیی ندارد.
وی راهکار دوم برای برون رفت از مشکلات کشور را راهکار مورد نظر رییس جمهوری و همفکران وی
دانست که نگاه آنان به سمت خارج از کشور و آمریکاست.
زاکانی گفت: این دیدگاه که ' تا زمانی که مشکلات خود را با آمریکا و خارج از کشور حل نکنیم نمی توانیم مشکلات داخل کشور را حل کنیم' رییس دولت اصلاحات نیز به آن معتقد بود.
این فعال سیاسی افزود: رییس دولت اصلاحات معتقد بود باید آقایی آمریکا را در جهان پذیرفت چرا که در مبارزه با آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی نمی توانیم مشکلاتی چون بیکاری ، تورم ، اقتصاد و فرهنگ را در داخل کشور حل کنیم.
وی گفت: گروه متعقد به این دیدگاه با اتکا به خارج از کشور بنا دارد تا مشکلات اقتصادی ، بیکاری و تورم را حل کند که این راهکار هم غیر منطقی است و هم غیر معقول.
زاکانی افزود: این راهکار در حالیکه آمریکا ریشه اسلام و نظام اسلامی را هدف گرفته جواب نمی دهد.

**دیپلماسی که مسیر درست عزت آفرین را طی نکند جواب نمی دهد
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه به نقد برجام پرداخت و گفت: در برجام به آمریکا اعتماد شد در حالیکه برجام منطق درست نداشت و کارشناسی نبود.
وی با بیان اینکه کشور اکنون درگیر راه حل دوم با رویکرد نگاه به خارج است اظهارکرد:بهترین راهکار برای حل مشکلات کشور راه حل ارایه شده از سوی رهبر معظم انقلاب است که اساس آن توجه به ملت و ظرفیت های داخلی است چرا که اگر در کشور ظرفیت سازی کنیم دشمن نخواهد توانست به ما زور بگوید.
زاکانی شرایط کشور را بسیار حساس عنوان کرد و افزود:اگر دقت نکنیم مشکلات امروز آسیب های جدی به کشور وارد خواهد کرد لذا برای برون رفت از این مشکلات باید به خودباوری متکی بر ایمان و اتکا به ظرفیت های درون کشور برگشت و از همه ظرفیت های داخلی برای حل مشکلات استفاده کرد و نباید به دشمن دل بست.
این فعال سیاسی با بیان اینکه بن بستی در کشور وجود ندارد گفت: برخی در جامعه القای ناامیدی می کنند که این افراد یا هوشمندانه می خواهند مردم را دچار یاس و ناامیدی کنند و یا نسبت به ظرفیت های داخل کشور آگاه نیستند اما در هر حال ظرفیت لازم در داخل کشور برای حل مشکلات اقتصادی ، بیکاری ، تورم وجود دارد.
6068/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.