معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مراکز خرید و سیلوهای شهرستان دزفول آماده خرید گندم به قیمت تضمینی هستند گفت:پیش بینی می شود حدود 120 هزار تن محصول گندم از کشاورزان خریداری شود.
علی کرمی سطح زیر کشت مزارع گندم آبی دزفول را افزون بر 30 هزار هکتار عنوان کرد و افزود:بالای 90 درصد مزارع گندم دیم دزفول به علت خشکسالی از بین رفته ولی در صورت وجود محصول گندم دیم نیز کمباین و ماشین آلات کشاورزی و مراکز خرید آمادگی برداشت و خرید را دارند.
وی به کشاورزان توصیه کرد با توجه به اینکه خرید محصول در سیلوها و مراکز خرید از طریق سامانه جامع داده های کشاورزی انجام می شود چنانچه تاکنون نسبت به ثبت مشخصات از طریق مراکز جهاد کشاورزی اقدام نکرده اند نسبت به ثبت اطلاعات اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.
کرمی در خصوص قیمت تضمینی گندم نیز گفت:هنوز قیمت تضمینی گندم برای سال 96-97 رسما اعلام نشده ولی کشاورزان با توجه به هزینه های کشت خواستار افزایش این نرخ نسبت به پارسال هستند.
وی افزود:علاوه بر محصول گندم خریداری شده از کشاورزان مقداری از محصول نیز به عنوان بذر خودمصرفی از سوی کشاورزان نگهداری می شود.
حدود 17 هزار هکتار از مزارع دزفول به کشت گندم دیم اختصاص یافته که تمام این محصول به علت خشکسالی از بین رفته و قابل برداشت نیست.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.