علی نوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مشاهده آلودگی میکروبی در آب شرب شهرستان بندرماهشهر را تایید کرد و گفت: البته نباید شبکه آب شرب حتی یک درصد آلودگی میکروبی هم داشته باشد و کارشناسان مشغول رفع این آلودگی هستند.
وی گفت: تشخیص میزان سلامت آب شرب هر شهرستان را واحد آزمایشگاه مرکز بهداشت عهده دار است و طبق بررسی های انجام شده از آب شرب سراسر شهرستان بندر ماهشهر و مراحل مختلف آزمایشگاهی درصدی از آلودگی در آب شرب شهرستان مشاهده شد که بلافاصله مراتب به مسئولین مربوطه از جمله آبفا و فرمانداری برای انجام تمهیدات لازم اعلام شد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرماهشهر در ادامه از اتمام مرحله اول فیلتراسیون آب شرب شهرستان تا قبل از تابستان خبر داد و عنوان کرد: طبق پیگیری‌های انجام شده و به دستور فرماندار شهرستان مقرر شد تا قبل از تابستان برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی به دنبال آلودگی آب، حداقل یکی از مراحل فیلتراسیون آب شرب به اتمام برسد و پیمانکار پروژه را تحویل دهد.
وی ادامه داد: عملیات کامل فیلتراسیون آب شرب سه مرحله است که در دستور کار فرمانداری و آبفا شهرستان قرار گرفته است.
نوری در پایان خاطرنشان کرد: سنجش سلامت آب شرب به طور مداوم در حال انجام است و تا به حال کوچترین اهمالی در اعلام رفع آلودگی و پیگیری آن نشده است و در شورای سلامت که به صورت ماهیانه مداوم برگزار می‌شود مسائل مختلف بهداشتی مطرح و اجرای هر مصوبه آن با جدیت دنبال شده است.
به گزارش ایرنا، چندی پیش رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرماهشهر در حاشیه شورای سلامت در گفتگو با ایرنا به آب خام شرب دو روستای خلافیات و گرگر اشاره کرد.
با وجود اینکه این موضوع یکی از مصوبات مهم شورای سلامت بوده تا به حال مبلغی از شورای راهبردی برای رفع این معضل جدی پرداخت نشده است.
9858/7165/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.