به گزارش ایرنا طاهر موهبتی چهارشنبه در آیین رونمایی از سامانه استحقاق سنجی بیمه شدگان در سرسرای اداری بیمارستان رازی اهواز اظهار کرد: در گام نخست، در هفت بیمارستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این شهر، چهار بیمارستان در آبادان و سه بیمارستان در دزفول به صورت آزمایشی، سیستم استحقاق سنجی اجرا و دفترچه درمان در این بیمارستان ها حذف می شود.
وی افزود: پایگاه بیمه شدگان کشور باید در ٦ماهه اول امسال تکمیل شده و استفاده از دفترچه را در بیمارستان های دولتی و خصوصی و در گام بعدی سرپایی حذف کنیم.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور با بیان این که مقوله سلامت یکی از رویکردهای جدی در جهان و آموزه های دینی ما است، عنوان کرد: یکی از رویکردهای ما در حوزه سلامت باید مشتری مداری و احترام به بیمه شده باشد که راه اندازی سامانه استحقاق سنجی یکی از این اقدامات است.
وی ادامه داد: امیداست طبق برنامه پیش بینی شده تا پایان ٦ ماهه نخست امسال سامانه استحقاق سنجی در کل کشور اجرا شود تا شاهد ارائه خدمات بهتر در بخش سلامت در کشور باشیم.
موهبتی تصریح کرد: خوزستان سرزمین رشادت ها و عظمت ایران و اسلام در دوران دفاع مقدس بوده و باید دست به دست هم بدهیم تا بهترین ها را برای مردم آن رقم بزنیم.
سامانه استحقاق سنجی به منظور تایید سابقه بیمه بیمه شدگان از طریق وارد کردن کد ملی است تا بیمه شدگان بدون نیاز به دفترچه از خدمات بیمه برای درمان استفاده کنند که تاکنون در بیمارستان رازی اهواز عملیاتی شده است.

*پوشش 50درصد از جمعیت کشور
مدیرعامل بیمه سلامت ایران همچنین در نشست با غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به تحت پوشش بیمه بودن نیمی از جمعیت کشور اشاره کرد و گفت: در بین ٤٠ میلیون جمعیت بیمه شده کنونی، ٣٤ میلیون نفر بیمه رایگان و ٦میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد نیز بیمه رایگان دارند که ٢١٠ هزار میلیارد ریال حق بیمه آن ها می شود.
موهبتی یادآور شد: یکی از مشکلات موجود، بخشنامه های متعددی است که در اختیار مردم هم نیست و نیاز به اصلاح شوند.
مدیر عامل بیمه سلامت کشور در نشست خود با نیروهای بیمه سلامت استان نیز عنوان کرد: اگرچه کارکنان استان تهران به دلیل بدی آب و هوای این استان، حق بدی آب و هوا دریافت نمی کنند، تا زمانی که وضعیت جوی و آب و هوای استان خوزستان نامناسب باشد، امکان توجه بیشتر به آن وجود دارد.
وی افزود: توجه ویژه داشتن به خوزستان و تحقق برخی خواسته های کارکنان در بخش رفاهی خواسته به حقی است.
مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: تبدیل وضعیت نیروها بر اساس قوانین کشوری بوده و در حال حاضر برای افزودن نیرو به سازمان بیمه سلامت هیچ پست بلاتصدی وجود ندارد.
موهبتی از پیگیری ویژه برای حل مسائل رفاهی نیروهای بیمه سلامت خبر داد و گفت: در چند استان کشور از جمله خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان میزان تقاضای خروج نیروی نسانی بالا بوده و اگر بنا به رفتن نیرو باشد، سازمان حتما باید شاخص داشته باشد چون در این صورت دیگر هیچ کدام از مدیران اجرایی سفارش نمی کنند.
وی یادآور شد: خروج نیرو از استان، اگر برای جلوگیری از آسیب به جان افراد باشد، با در نظر گرفتن شاخص ها، بدون اشکال است.
مدیرعامل بیمه سلامت ایران از ارسال برخی اسناد مالی دو ساله به سازمان انتقاد کرد و افزود: این موضوع با بدیهیات امور مالی در تعارض بوده و ضعف مدیریت مالی را طی آن سال ها نشان می دهد.
٧١٤٨/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.