سه محیط بان پارک ملی دز صبح روز شنبه در جریان گشت آبی و تعقیب صیادان متخلف ماهی مورد اصابت گلوله اسلحه جنگی قرار گرفته و مصدوم شدند.
فرهاد قلی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:شکایتی علیه متخلفان متواری در دادگستری دزفول تنظیم شده و دادستان نیز دستور پیگیری و تحقیق برای شناسایی این متخلفان را صادر کرده است ضمن اینکه تحقیقات محلی نیز برای شناسایی متخلفان آغاز شده است .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول با بیان اینکه انگشت نگاری از وسایل برجای مانده از صیادان متخلف از جمله ابزار ماهی گیری و تعدادی ظرف نیز انجام شده گفت:تحقیقات قضایی برای شناسایی عاملان این حادثه در حال انجام است.
قلی نژاد بیان داشت:به گفته محیط بانان مصدوم،صیادان متخلفی که با 2 فروند قایق اقدام به صید غیرمجاز ماهی در پارک ملی دز کرده بودند 6 نفر بوده که بعد از تیراندازی متواری شدند.
وی در خصوص آخرین وضعیت سلامت محیط بانان مصدوم نیز گفت:2 نفر از محیط بانان از جمله رئیس پارک ملی دز در بیمارستان دزفول درمان شده و نفر سوم که از ناحیه کتف مورد اصابت گلوله اسلحه جنگی قرار گرفته برای انجام عمل جراحی به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شده و حال عمومی وی نیز خوب است.
پارک ملی دز زیستگاه گوزن زرد ایرانی با طول 150 کیلومتر در اطراف رودخانه دز گسترش دارد.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.