کوروش بهادری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر گرد و غباربا منشا کشور عراق آبادان و خرمشهر را فرا گرفته و شعاع دید را به 2 کیلومتر کاهش داده است که موقتی است.
وی افزود: شنبه بعد از ظهر و فردا یکشنبه، سرعت وزش باد برای ساعاتی افزایش یافته و به 60 کیلومتر بر ساعت می رسد که کاهش دید ناشی از گرد و غبار را با منشا کانون های داخلی به همراه دارد.
بهادری ادامه داد: در حال حاضر آسمان خوزستان قسمتی ابری تا تمام ابری است که این وضعیت تا روز سه شنبه ادامه دارد و اوج بارندگی ها از یکشنبه بعد از ظهر تا دوشنبه به ویژه در ارتفاعات استان پیش بینی می شود.
مدیر کل هواشناسی خوزستان بیان کرد: اگر روز یکشنبه بارندگی مناسبی در کانون های داخلی شرق استان اتفاق نیفتد دوشنبه نیز انتظار گرد و خاک وجود دارد.
وی گفت: در 24 ساعت گذشته اهواز با 37 و ایذه با 14 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان گزارش شده و تغییرات دمایی هوای اهواز بین 37 و 23 درجه سانتیگراد در نوسان است.
بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان غلظت گرد و غبار در ساعت 12 روز شنبه در آبادان 603، اهواز 139، خرمشهر 840 و هندیجان 261 میکروگرم بر مترمکعب اعلام شده است.
آخرین میزان بارندگی ثبت شده هفته گذشته در خوزستان، در دهدز 10، بستان 9.1، ایذه 5.5، آبادان سه، شوش3.4، رادار کشاورزی اهواز 2، اهواز و مسجدسلیمان یک و نیم، بهبهان یک، اندیمشک1.8، دزفول و شوشتر1.4، گتوند 0.2 و رامهرمز 0.1 میلیمتر گزارش شده است.
پدیده گرد و غبار از حدود 15 سال پیش به دلیل خشکسالی و کمبود منابع آبی در خوزستان بروز کرده و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
گرد و غبار پارسال در چندین نوبت بسیاری از نقاط خوزستان را فرا گرفت و میزان آلودگی در برخی روزها به 66 برابر حد مجاز رسید که باعث تعطیلی مدارس، آموزشگاه ها و کاهش ساعت اداری شد.
3004/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.