به گزارش خبرنگار ایرنا پیمان جهانگیری در اولین نشست ستاد خشکسالی شهرستان اندیمشک در سال 1397 که یکشنبه شب برگزار شد افزود:کمیته های امنیتی، کشاورزی ، محیط زیست ، آب ، بهداشت و اطلاع رسانی در راستای مدیریت شرایط ناشی از خشکسالی راه اندازی شده است.
وی کاهش بارندگی و وضعیت بحرانی منابع آب موجود پشت سدهای کرخه و دز را نگران کننده دانست و افزود:از آنجا که بخش کشاورزی به شدت متاثر از خشکسالی است لذا اطلاع رسانی به کشاورزان به منظور مدیریت منابع آب ضروری است.
جهانگیری در ادامه با اشاره به لزوم تلاش جمعی برای استفاده بهینه از منابع آب موجود به شهرداران هشدار داد از آب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز خودداری کنند.
مدیرعامل سد و نیروگاه دز گفت:حجم مخزن سد و نیروگاه دز 2،7 میلیارد متر مکعب است که در شرایط کنونی نیمی از این ظرفیت خالی است.
سعید رئوفی نسب افزود:وضعیت آماری آب موجود و حجم قابل استحصال شرایط مطلوبی نیست.
وی گفت:میزان ورودی آب به دریاچه سد دز ناشی از ذوب شدن برف در مناطق بالادست نیز قابل اعتماد نیست زیرا وضعیت آورد کنونی کم است و در ماههای آینده نیز کمتر خواهد شد.
وی افزود:ارتفاع آب سد دز هم اکنون 328 متر است که چهار متر پایین تر از ارتفاع پیش بینی شده است .
محمد یزدانی پور مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه هم با اشاره به وضعیت نامناسب این سد گفت:سد کرخه یک سد با ارزش آبی است و الان با توجه به خشکسالی هم باید تامین آب و هم تامین برق داشته باشیم.
وی افزود: علیرغم اینکه یکی از سدهای قابل توجه در شرایط موجود ، کرخه است اما با این وجود شرایط این سد هم چندان خوب نیست.
یزدانی پور اولویت نخست سد کرخه را آبرسانی و تامین آب آشامیدنی عنوان کرد.
7281/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.