دکتر شکرالله سلمان زاده شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 10 تا 12 مورد بیماری هپاتیت A در این استان مشاهده شده که غیر عادی نیست و وضعیت ابتلا مانند سال های گذشته گزارش شده است.
وی افزود: این بیماران به صورت سرپایی درمان شدند و نیاز به بستری پیدا نکردند.
سلمان زاده در خصوص وضعیت بیماری التور در خوزستان اظهار کرد: پیک بیماری التور در استان در دو نوبت در اوایل بهار و در شهریور ماه آغاز می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در چند سال اخیر مواردی از بیماری التور در استان گزارش نشده است.
وی بیان کرد: بیماری های التور و هپاتیت A از بیماری های بومی استان هستند و با شروع فصل گرما بیماری های منتقله از طریق آب و غذا شیوع بیشتری می یابد.
سلمان زاده ادامه داد: با توجه به اینکه امسال موضوع خشکسالی و کم آبی مطرح است دانشگاه تلاش می کند با اطلاع رسانی مناسب و با کمک مردم، از ابتلا پیشگیری شود.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان توصیه کرد: مردم آب و غذای سالم مصرف کنند به صورتی که در خارج از منزل به هیچ وجه از آب رودخانه و مخازن استفاده نشود و فقط آب بسته بندی یا آب های همراه از منزل مورد مصرف قرار گیرد.
وی افزود: مردم از دست فروشان غذا تهیه نکنند و از فست فود ها تا حد امکان کمتر استفاده کنند.
سلمان زاده بیان کرد: سالاد و سبزیجات به هیچ وجه در خارج از منزل مصرف نشود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آموزش به مردم و نشست با سازمان های متولی از جمله آب و فاضلاب و شهرداری ها در زمینه انجام اقدامات موثر از جمله آهک پاشی جوی های روباز موثر است.
هپاتیت A نوعی بیماری عفونی حاد کبد است که توسط ویروس هپاتیت آ یعنی (HAV) ایجاد می شود و در بسیاری از افراد مبتلا به ویژه افراد کم سن و سال علایم کمی دارند یا هیچ علامتی ندارند.
فاصله زمانی بین ابتلا و بروز علایم در افرادی که علایم بیماری را نشان می‌دهند بین 2 تا 6 هفته است.
التور یا وبا یک بیماری کشنده ولی قابل درمان است و بزرگترین خطری که جان بیمار مبتلا را تهدید می کند از دست رفتن شدید و ناگهانی آب بدن است.
اسهال شدید آبکی شبیه لعاب برنج، استفراغ بدون حالت تهوع قبلی و عطش فراوان و تب از جمله نشانه های این بیماری است.
3004/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.