** جدال صنعت نفت آبادان با پیکان
به گزارش ایرنا در چارچوب رقابت های هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم صنعت نفت آبادان و پیکان تهران به مصاف یکدیگر می روند.
طلایی پوشان آبادانی اگر چه هفته گذشته مقابل گسترش فولاد تبریز متوقف شدند اما جایگاه خود را در میانه جدول تثبیت کردند و در صورت پیروزی و یا باخت برابر پیکان در جایگاه خود باقی می ماند.
برزیلی های ایران که لیگ هفدهم را با تغییرات در کادر فنی و بازیکنان آغاز کردند نسبت به پارسال‌ عملکردی بهتر ارایه کرده و در ادامه شانس حضور در بین 6 تیم بالانشین جدول را دارند.
فراز کمالوند سرمربی نفتی های آبادان که معتقد است تعطیلات نوروزی اثرات منفی بر عملکرد تیمش گذاشته است در این هفته باید به مصاف پیکانی برود که این روزها در شرایط خوبی قرار دارد و یکی از شانس های کسب سهمیه آسیایی به شمار می رود.
تیم صنعت نفت آبادان اگر چه در آمار گلزنی با 30 گل زده، نمایش به نسبت خوبی داشته است اما در خط دفاع با 31 گل خورده و تفاضل گل (1-) عملکرد ضعیفی از خود نشان داده است، در حالی که شاگردان مجید جلالی (پیکان) با 29 گل زده و 20 گل خورده و تفاضل گل (9) عملکرد بهتری نسبت به تیم صنعت نفت آبادان داشته اند.
دو تیم صنعت نفت آبادان پیش از این 9 بار رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند که زردپوشان خوزستانی چهار برد و تیم پیکان 2 پیروزی داشته اند؛ همچنین سه دیدار دو تیم با تساوی به پایان رسیده است.
شاگردان مجید جلالی(پیکان) که هفته گذشته برابر سپاهان اصفهان به پیروزی رسیده بودند هم اکنون با 44 امتیاز از 26 بازی در رده چهارم جدول قرار دارند؛ پیکانی ها در 26 بازی گذشته خود 12 پیروزی، هشت تساوی و 6 شکست را تجربه کرده اند.
در آن سوی میدان آبادانی ها از 26 بازی گذشته خود 34 امتیاز کسب کرده اند. 9 پیروزی، هفت تساوی و 10 شکست آمار این تیم در بازی های گذشته است.

** استقلال خوزستان و گسترش فولاد تبریز
2 تیم استقلال خوزستان و گسترش فولاد تبریز پس از تعطیلات نوروزی رقابت‌ های لیگ برتر در هفدهمین روز فروردین در حالی در اهواز برابر یکدیگر صف‌ آرایی می‌کنند که دو تیم در جدول رده‌ بندی به فاصله پنج امتیاز با یکدیگر قرار گرفته اند.
در این دیدار آبی های خوزستان برخلاف تیم گسترش فولاد که باخت یا برد بازی تاثیری در جایگاه آن در جدول رده بندی ندارد، برای سقوط نکردن به لیگ دسته یک می جنگند که این موضوع حساسیت بازی را دو چندان می کند و سه امتیاز این بازی برای شاگردان عبداله ویسی بسیار حیاتی است.
استقلال خوزستان در بیست و شش هفته سپری شده از بازی‌ های لیگ برتر، 6 پیروزی، هشت تساوی و 12 باخت رقم زده و با 26 امتیاز تیم رده چهاردهم جدول رده‌ بندی لیگ برتر است؛ اما گسترش فولاد با کسب هشت برد، هفت تساوی و 11 باخت از دیدارهای گذشته، با 31 امتیاز در مکان نهم جدول جای گرفته است.
عبداله ویسی سرمربی آبی های خوزستان که در روزهای پایانی پارسال استعفای شفاهی خود را اعلام کرده بود، از روز چهارم فروردین ماه مجدد در تمرینات حضور یافته تا برای حفظ سهمیه این تیم خوزستانی در لیگ برتر تلاش کند اگر چه تمرینات آبی ها هنوز هم بازیکنان غایبی دارد که خواهان پرداخت مطالباتشان هستند.
استقلال خوزستان و گسترش فولاد تاکنون 9 بار در رقابت های لیگ برتر به مصاف هم رفته اند که در این دیدارها استقلال خوزستان سه و گسترش فولاد 2 برد کسب کرده و چهار بازی دو تیم نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.
آبی های خوزستان در صورت پیروزی و کسب هر سه امتیاز این دیدار، 29 امتیازی شده و تا حدی از سقوط به لیگ پایین تر در امان خواهند بود.

** پارس جنوبی جم و فولاد خوزستان
تیم فولاد خوزستان در ابتدای فصل روند رو به رشدی داشت به گونه ای که این تیم خوزستانی تا رتبه دوم جدول رده بندی بالا آمد اما حواشی به وجود آمده اطراف این تیم موجب شد که در چند بازی عملکرد ضعیفی از خود به نمایش بگذارد و به رتبه ششم رده بندی سقوط کند.
برد هفته گذشته فولادی ها برابر تیم پدیده اگر چه بسیار ارزشمند بود و این تیم را از بحران خارج کرد اما نتیجه گیری سایر رقبا باعث شد تا پیروزی شاگردان پورموسوی چندان به چشم نخورد، سرخپوشان خوزستانی که هم اکنون با41 امتیاز در جایگاه ششم جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفته اند در وضعیت کنونی نیازمند برد هستند تا باز هم به عنوان یک مدعی اصلی در لیگ مطرح شوند البته برای تحقق این امر باید به مصاف تیم پارس جنوبی بروند که همچنان شانس کسب سهمیه آسیایی را دارد.
فولادی ها که در پنج بازی آخر خود 2 تساوی، 2 شکست و یک برد داشته اند، با توجه به فاصله کم امتیاز نسبت به تیم های بالانشین، نیم نگاهی به کسب جایگاه سومی در لیگ و کسب سهمیه آسیایی دارند هر چند که قرمز پوشان فولاد در این هفته عبداله کرمی مدافع و سینا مریدی هافبک خود را در اختیار ندارند.
از سوی دیگر تیم پارس جنوبی جم و شاگردان مهدی تارتار نیز که نخستین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می کنند هم اکنون با کسب 38 امتیاز در مکان هفتم رده بندی قرار دارند و در صورت لغزش مقابل فولاد خوزستان تا حدودی باید با کسب سهمیه آسیایی خداحافظی کنند که این امر به زیبایی بازی کمک می کند.
پورموسوی که معتقد است مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا شانس تقریبا یکسانی برای دستیابی به این هدف دارند در صورت پیروزی در این بازی 44 امتیازی شده و از شانس بسیاری برای قرار گرفتن در بین سه تیم بالایی جدول برخوردار می شود.

** دیدار تیم های خوزستانی در لیگ برتر:
پنجشنبه 16 فروردین:
صنعت نفت آبادان - پیکان تهران (ورزشگاه تختی آبادان / ساعت 19)
جمعه 17 فروردین :
استقلال خوزستان - گسترش فولاد تبریز ( ورزشگاه غدیر اهواز / ساعت 17)
پارس جنوبی جم - فولاد خوزستان ( ورزشگاه تختی جم / ساعت 19)
9879/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.