سردار عبدالله نظرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماموران دریابانی در جریان بازرسی از این شناورهای توقیف شده 30 دستگاه یخچال ، 165 دستگاه ماشین لباسشویی و 270 دستگاه کولر گازی که همگی قاچاق و بدون مجوز قانونی از کشورهای حوزه خلیج فارس تهیه و بارگیری شده بود کشف کردند.
وی گفت: در این ارتباط 12 متهم بازداشت و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسئولیت رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا را برعهده دارد.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به تشدید اقدام های کنترلی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و کنترل آبهای ساحلی استان بر تداوم برخورد قانونی با پدیده قاچاق در سال جاری تاکید کرد.
سردار نظرپور خاطرنشان کرد: دریابانان خوزستان در سال جدید با عزم جدی و برای حمایت از کالای ایرانی نقش خود را که مبارزه بی امان با واردات کالای قاچاق است به خوبی ایفا خواهند کرد و در ریشه کن کردن پدیده شوم قاچاق از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.
در 2 هفته نخست فروردین ماه امسال حدود 20فروند شناور تجاری و باری مظنون به حمل کالای قاچاق در آبهای شمال غرب خلیج فارس و ساحل خوزستان توقیف شده است.
پارسال کالاهای قاچاق دست کم به ارزش یک هزار و 200میلیارد ریال در آبهای شمالی خلیج فارس و سواحل خوزستان کشف و ضبط شد.
انواع کالای خانگی به خصوص وسایل سرمایشی ، برنج ، چای ، پتو و پارچه ، سوخت ، وسایل آشپزخانه ، لاستیک خودرو ، کنسروجات و مواد بهداشتی و آرایشی از جمله کالاهای مکشوفه در آبهای شمالی خلیج فارس و سواحل خوزستان در سال 1396 بوده است.
6065/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.