مصطفی کنارکوهی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماهی های قرمز هم مانند سایر جانوران ممکن است حامل برخی آلودگی ها برای انسان ها و جانوران دیگر باشند.
وی با تاکید بر اینکه مردم باید از خرید لاک پشت ها پرهیز کنند، یادآور شد: رهاسازی برخی از گونه های لاک پشت در رودخانه ها و آبگیرها گونه های مفید بومی را از بین می برد که در نهایت امکان آسیب رساندن به اکوسیستم را به وجود می آورد.
کنارکوهی یادآور شد: توصیه ما به شهروندان این است که ماهی های قرمز را در تنگ و آکواریوم ها نگه داری کنند و برای پیشگیری از انتقال آلودگی در هنگام تعویض آب ظروف آنها، از دستکش استفاده کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا با کمک شهرداری محلی برای جمع آوری ماهی های قرمز در نظر گرفته شده است یا خیر گفت:تاکنون شهرداری در این خصوص اقدامی نکرده و ما نیز پیشقدم نشده ایم اما این آمادگی برای همکاری با شهرداری وجود دارد.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان افزود: مراکز مجاز تولید و تکثیر ماهی های قرمز در هر استان زیر نظر اداره کل دامپزشکی همان استان قرار دارند اما در کنار این مراکز، برخی افراد نیز به صورت غیر مجاز اقدام به تکثیر و عرضه ماهی ها می کنند که همین امر سبب افزایش احتمال آلودگی در این گونه جانوری می شود.
ماهی قرمز از انواع ماهی‌های تهاجمی است که با خوردن تخم و نوزاد ماهی‌های دیگر باعث کاهش جمعیت آنها می‌شود، کارشناسان محیط زیست بارها نسبت به این آسیب هشدار داده‌اند.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.