محمدحسن پورنعمت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح آرامش بهاری تا 16 فروردین ماه سال 1397 در تمام بقعه های متبرکه این شهرستان ادامه دارد گفت: در این مدت 15 مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم در بقاع متبرکه شوش به مردم و مسافران نوروزی مشاوره می دهند.
وی اضافه کرد: مراسم تحویل سال ،مشاوره خانواده، مذهبی ، پاسخگویی به سوالات شرعی ، قرآن و مشاوره وقف ،مشاوره مذهبی، خانواده، بصیرت‌ افزایی و ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی و چند رسانه ای از برنامه هایی است که در راستای طرح آرامش بهاری در اماکن زیارتی شوش آغاز شده است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شوش افزود: این طرح به منظور ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به مسافران نوروزی و زائران با حضور مبلغان روحانی اجرا می شود.
پورنعمت با بیان اینکه طرح نوروزی آرامش بهاری برای نهمین سال متوالی درشهرستان درحال برگزاری است افزود: این طرح در ایم نوروز مورد استقبال مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: این طرح در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و میزبانی مطلوب و شایسته از زائران و میهمانان حوزه گردشگری مذهبی و همچنین با هدف تقویت باورهای دینی، مذهبی و بهره برداری مناسب از فضاهای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه در حال برگزاری است.
به گفته وی در روزهای نوروز تمامی بقاع متبرکه شهرستان شوش به صورت شبانه روزی آماده استقبال از میهمانان و مسافران نوروزی وکاروان های راهیان نوروگردشگران خارجی هستند.
طرح آرامش بهاری در حرم حضرت دانیال نبی(ع) ،حرم مطهر دعبل خزایی ، بقاع متبرکه شچاخ (قدمگاه امام حسن مجتبی (ع)ـ تاج العارفین) و دیگر بقاع شهرستان شوش آغاز شده است.
در شهرستان شوش 13 بقعه متبرکه وجود دارد.
شهرستان شوش با وجود اماکن زیارتی ، منطقه عملیاتی فتح المبین ، مناطق گردشگری طبیعی و تاریخی در ایام نوروز میزبان مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور از سراسر کشور است.
شهر شوش در فاصله 100 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.
7280/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.