محمدعلی خلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تاثیر بلندمدت ریزگردها بر صنعت گردشگری اظهار کرد: تداوم ریزگردها ممکن است سلامت مردم، سلامت آثار تاریخی و همچنین بحث گردشگری را تحت الشعاع خود قرار دهد ولی باید دید جامعه میزان چه برخوردی با این موانع گردشگری دارد.
وی افزود: صنعت گردشگری از نظر آکادمیک، ماهیتی چند وجهی داشته و با حیطه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و تکنولوژیکی ارتباط تنگاتنگ و تاثیرگذار دارد.
معاون گردشگری میراث فرهنگی خوزستان گفت: اگرچه موانع زیست محیطی از قبیل سیل، زلزله، ریزگرد، آلودگی های صنعتی و خودروها در مقاصد گردشگری مختلف در ایران و جهان اتفاق افتاده و مانعی تاثیرگذار در بحث جذب گردشگران داخلی و خارجی است، ولی می توانیم اثر آنها را به اشکال مختلف از جمله با در نظر گرفتن ظرفیت های مثبت و منحصر به فرد استان به حداقل برسانیم.
خلیلی با بیان این که ریزگردها به عنوان یک مانع گردشگری در نقاط مختلف کشور اتفاق می افتد، عنوان کرد: در سال 95 روزهای زیادی در خوزستان با گرد و غبار همراه بودند و فکر می کنم واکنش جامعه در برابر این ریزگردها و انعکاس اخبار بد در سراسر کشور، نتیجه دید تک بعدی ما به بحث ریزگردها بوده است.
وی ادامه داد: در سال 94 مردم، فضای مجازی، دستگاه ها و صدا و سیما همگی یک صدا بدون توجه به پیامدهای انعکاس اخبار منفی بر گردشگری استان بسیار به این موضوع پرداختند که مهم ترین نتیجه آن کاهش بازدید از ظرفیت های گردشگری استان در نوروز96 - فصل رونق گردشگری کشور- بود.
معاون گردشگری میراث فرهنگی خوزستان یادآور شد: در نوروز 96 اگرچه تعداد مسافران در استان نسبت به سال پیش از آن تغییر چندانی نداشت، ولی بازدید از جاذبه ها و ظرفیت های استان آمار موجود حاکی از کاهشی 10 درصدی بود.
وی ادامه داد: تصویری که از خود و استان در سطح کشور بر جای می گذاریم، بر بازدیدهای نوروزی و درآمد خوزستان از گردشگری تاثیرگذار بوده و در واقع بیش از این که پدیده ریزگردها باعث کاهش سفر به خوزستان شود، انعکاس اخبار منفی از استان بر حضور گردشگران در استان و بر رونق صنعت حمل و نقل تاثیر می گذارد.
خلیلی با تاکید بر این که مردم و مسئولان می توانند در کاهش یا افزایش تعداد گردشگران در خوزستان تاثیر بگذارند، تصریح کرد: نیاز است تمام ارکان جامعه از جمله مردم، بخش خصوصی و دولتی پذیرای گردشگران باشند تا خوزستان به عنوان یک قطب گردشگری مورد توجه قرار گیرد.
وی ادمه داد: 10 هزار نفر در سال 95 و تقریبا همین تعداد در نوروز 96 از خوزستان بازدید کردند ولی مجموع بازدید از ظرفیت های استان در نوروز 96 تنها 6 هزار و 200 نفر بوده که نسبت به سال پیش از آن 10 درصد کاهش داشته است.

/6002/7148
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.