علی رئوفی روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز صنعت گردشگری به یکی از مهمترین منابع درآمدی تبدیل شده که این اتفاق در هرمزگان هم باید محقق شود.
وی با اشاره به اختلاف 180 درجه ای شرایط آب هوایی هرمزگان در فصل زمستان با استان های شمالی کشور، اظهار داشت: حتی اگر هرمزگان تنها همین یک مزیت را داشت می توانست با تبلیغات بیشترشاهد حضور افزون تر گردشگران در تمام طول فصل زمستان باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهارداشت: اداره های دولتی متولی گردشگری و بخش خصوصی توان خود را برای معرفی بیشتر جاذبه های گردشگری این استان به همه هموطنان بکارگیرند.
وی ادامه داد: برخی گردشگران خواهان حضور در روستاها و استفاده از فضای روستایی و تماشای آیین ها و جشن های سنتی آنان هستند که با توجه به خشکسالی های 20 ساله، گسترش گردشگری روستایی می تواند کمک موثری برای معیشت روستاییان باشد.
رئوفی بیان کرد: در حال حاضر 12 روستای هرمزگان از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده اند، اما بیشتر روستاهای این استان دارای جاذبه گردشگری هستند.
وی یاد آور شد: دستگاه های متولی گردشگری در دولت دوازدهم باید با همت بیشتری برای گسترش گردشگری به خصوص در روستاها و جزیره های این استان کار کنند.
3219 /6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.