رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت:شبکه علمی کشور یک شبکه خصوصی ویژه محققان، پژوهشگران،مراکز تحقیقاتی،کتابخانه های تخصصی و پارک های علم و فناوری است که ویژه اساتید و دانشجویان می باشد.
محمدرضا عصاری با اشاره به ویژگی های شبکه علمی کشور گفت:شبکه علمی در جهان حاوی مجموعه اطلاعاتی است که پژوهش به عنوان بخش آینده ساز کشور ،برنامه های تحقیقاتی، خدمات و اطلاعات غیرقابل دسترس برای عموم را به اشتراک می گذارد از اینرو در جهان دسترسی به شبکه های علمی تابع قوانین سخت گیرانه تری نسبت به اینترنت می باشد.
عصاری اضافه کرد:شبکه های علمی شاهراه ارتباطی و انتقال دهنده دانش بین مشترکان خاص مانند سرویس های پرسرعت و بدون تاخیر بوده و از سوی دیگر تولید کننده ،توسعه دهنده و ارائه کننده خدمات و اطلاعاتی است که در بستر اینترنت دستیابی به آنها یا ممکن نیست و یا هزینه بسیار بالایی دارد.
رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول بیان داشت:دسترسی به شبکه های علمی تابع شرایط مشخصی بوده و در سطح کشور و مجموعه های بین المللی و فرهنگی همسو و هم هدف ایجاد،توسعه و مورد بهره برداری قرار می گیرند.
وی افزود:با توجه به سند بالادستی توسعه 1404 کشور و همچنین تدوین نقشه جامع علمی کشور توجه به صحت و اجرای این موضوع از اهمیت بالایی در توسعه علم در کشور برخوردار است.
دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با بیش از 16 گرایش فنی و بیش از 2 هزار دانشجو به قطب پژوهش شمال استان خوزستان تبدیل شده است.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.