به گزارش ایرنا اخلاق محمدیان چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از منطقه فناوری انرژی خوزستان در محل شهرک صنعتی ناحیه چهار اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: پارسال تعداد قراردادهای سرمایه گذاری که در شهرک های صنعتی خوزستان منعقد شد یکصد قرار داد بود که امسال به 185قرار داد افزایش یافت.
وی با بیان اینکه همچنین واگذاری زمین در شهرک های صنعتی خوزستان حدود پنج برابر افزایش یافته گفت: پارسال70 هزار هکتار و امسال300 هزار هکتار زمین به بخش خصوصی واگذار شد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان افزود: در تمامی شهرک های صنعتی خوزستان زیرساخت ها برای فعالان اقتصادی و بخش خصوصی فراهم است.
رییس بنیاد ملی نخبگان خوزستان نیز درحاشیه این آیین درجمع خبرنگاران با بیان اینکه از مباحث جدی در خوزستان، بحث مهارت نیروی کار است گفت: زمانی می توان فعالیت های فناورانه را مدیریت کرد که از افراد با مهارت استفاده شود.
علیرضا زراسوندی افزود: انجمن سازندگان قطعات صنعت نفت و گاز در دوران تحریم تجربه و عملکرد موفقی داشتند و این انجمن در دوران پساتحریم نیز باید همچنان از سوی شرکت های بزرگی همچون نفت و گاز حمایت شود.
وی بیان کرد: شرکت های بزرگ بیشتر به دنبال خرید کالا از خارج خوزستان هستند و کمتر از تولیدات درون استان حمایت می کنند.
وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده که در پرداخت 50 درصد هزینه مراکزی که فعالیت های فناورانه دارند همکاری خواهد داشت.
در این آیین تفاهم نامه همکاری بین شرکت فناوران بنیان انرژی ایرانیان و جامعه ممیزی و بازرسی ایران، پژوهشگاه صنعت نفت، دانشگاه شهید چمران اهواز، پارک علم و فناوری خوزستان، شرکت شهرک های صنعتی استان و انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان منعقد شد.
جامعه میمیزی و بازرسی ایران با وظیفه ارزیابی کیفی و ارتقای کیفیت در سطح صنعت، شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با آموزش نیروی انسانی، دانشگاه شهید چمران اهواز با وظیفه شناسایی و اولویت بندی فناوری ها و تدوین دانش فنی، پارک علم و فناوری خوزستان با وظیفه تولید ، انتقال و ارتقای فناوری ، پژوهشگاه صنعت نفت با انجام پروژه های حوزه نفت و گاز در منطقه فناوری انرژی خوزستان همکاری می کنند.
منطقه فناوری انرژی خوزستان با هدف ایجاد کسب و کار و حمایت از واحدهای انرژی از جمله نفت، گاز و پتروشیمی روز چهارشنبه در شهرک ناحیه چهار صنعتی اهواز با حضور جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.
71 ناحیه و شهرک صنعتی در خوزستان فعال هستند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.