به گزارش ایرنا محمدمهدی گویا شنبه در نشست هم‌اندیشی و ارتقای مراقبت و درمان ایدز در آبادان اظهار کرد : تمام کشورها برای اجرای این هدف گذاری این تعهد در حوزه خود این تعهد را داده اند.
وی افزود: طبق این تعهد در 90درصد افراد شناسایی شده ویروس اچ‌آی‌وی آنقدر کاهش یابد که شانس انتقال آلودگی به دیگران بسیار ناچیز می شود.
گویا گفت : به همین منظور در سراسر کشور کار پایش و ارزیابی در دستور کارقرار گرفته و یکی از استان‌هایی که در اولویت کاری قرار داشت، استان خوزستان بود، این استان در مبارزه با بیماری اچ‌آی‌وی یک استان پیشرو است.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به فعالیت پنج دانشگاه علوم پزشکی در خوزستان اشاره و بیان کرد : در مدت 2هفته فعالیت‌های مرتبط با بیماریابی، انجام آزمایش، کارهای تشخیصی و درمانی مورد پایش، ارزیابی و بررسی قرار گرفت.
وی اظهار کرد: خوزستان یکی از پیش‌روترین استان‌های کشور در بحث مبارزه با اچ‌آی‌وی بوده و دستاوردهای خوبی را در این حوزه بدست آورده است.
گویا گفت: مبتلایان به ویروس اچ‌آی‌وی در استان خوزستان با رضایت کامل تحت درمان قرار دارند و مشکلی برای دسترسی به خدماتی که به صورت کامل رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد، ندارند.
3015/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.