به گزارش خبرنگار ایرنا عباس پاپی زاده روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی روسای فدراسیون های کشور در اهواز با حضور وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: خوزستان از قدیم تاکنون در زمینه ورزش مطرح بوده و در رشته هایی نظیر فوتبال، کشتی و وزنه برداری و ورزش های رزمی سرآمد بوده است اما متاسفانه اکنون در بسیاری از این رشته با ضعف شدید رو به رو است.
نماینده مردم دزفول در مجلس گفت: با وجود رودخانه های فراوان در خوزستان اما این استان هنوز از داشتن یک اسکله قایقرانی محروم است که این موضوع نشان می دهد روی ظرفیت ورزش های آبی استان کار نشده است.
وی به نبود فضای ورزشی مناسب در استان اشاره کرد و گفت: خوزستان در بحث سرانه فضاهای ورزشی هنوز عقب است. در حال حاضر متوسط سرانه ورزشی در کشور 1،2 متر مربع است در حالی که این آمار در خوزستان کمتر از یک متر مربع است که جای تاسف دارد‌ و نشان می دهد در زمینه توسعه زیرساخت های ورزشی در خوزستان به خوبی کار نشده است.
پاپی زاده عنوان کرد: در مجلس نهایت تلاش خود را برای توسعه ورزش داریم و با همکاری نمایندگان مجلس مصوب شد که اعتبار قابل توجهی در برنامه ششم توسعه به بخش ورزش اختصاص یابد.
وی عنوان کرد: در خوزستان با جمعیتی بالغ بر پنج میلیون نفر و دارا بودن شرایط آب و هوایی نامناسب در بسیاری از روزهای سال، نمی توان همچون استان های دیگر در فضای باز به ورزش پرداخت لذا باید نسبت به احداث سالن های سرپوشیده توجه بیشتری به خوزستان کرد و نسخه ورزش استان باید متفاوت از استان های دیگر باشد‌.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: خوزستان ظرفیت آن را دارد که در بسیاری از رشته ها سرآمد شود و انتظار می رود میزبانی برخی از رشته های ورزشی به خوزستان واگذار شود.
9879/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.