به گزارش ایرنا حسین امیرعبداللهیان چهارشنبه درحاشیه نشست شوراهای مرکزی بسیج اساتید دانشگاه های خوزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین تحولات در سوریه و رویکرد ایران در منطقه افزود: ایران با اتخاذ یک رویکرد صحیح، راهبردی و دقیق در حمایت از سوریه توانست برای تامین حداکثری امنیت ملی و کمک به تقویت امنیت منطقه که جزء جدانشدنی تمامی کشورها است ، یک گام مهم و استراتژیک بردارد.
وی ادامه داد: حمایت ایران از سوریه در راستای مبارزه با تروریسم ،یک تصمیم دقیق و صحیح برای ارتقای امنیت ملی کشور و ثبات منطقه است.
امیرعبداللهیان همچنین به وضعیت کشور یمن و جنایت های رژیم آل سعود اشاره کرد و گفت: سعودی ها همچنان خطای استراتژیک خود در تداوم تجاوزات نظامی به یمن را ادامه می دهند و باید هرچه سریعتر این حملات متوقف شود و مساله یمن در مسیر سیاسی خود مورد توجه جامعه بین الملل قرار گیرد.
وی اظهار کرد: محاصره اقتصادی یمن توسط عربستان سعودی، امارات و برخی از کشورها شرایط فاجعه بار انسانی را در این کشور ایجاد کرده است.
عبداللهیان همچنین با اشاره به نشست امروز در اهواز گفت: در جلسه مفیدی که با حضور اساتید بسیجی دانشگاه های استان برگزار شد در خصوص مسائل مختلف در حوزه سیاست خارجی و به ویژه مسائل منطقه غرب آسیا صحبت های خوبی مطرح شد.
نشست شوراهای مرکزی بسیج اساتید دانشگاه های خوزستان شامگاه چهارشنبه با حضور حسین امیرعبداللهیان مشاورعالی ریاست مجلس شورای اسلامی و در سالن شهدای مدافع حرم دانشگاه ازاد اسلامی اهواز برگزار شد.
7152/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.