به گزارش ایرنا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه جمعه در آیین پایانی این جشنواره شعر گفت: خوشحالم که پس از تعطیلی چندین ساله جشنواره شعر استان خوزستان، دوباره این جشنواره با حضور پرشور شاعران استان شکل گرفت و امیدوارم که چراغ آن روشن بماند تا بتوانیم آن را در آینده درابعاد وسیعتری برگزار کنیم.
محمد جوروند با بیان این که زبان شعر گویا است و حرفش را می زند توضیح داد: از شاعران نیز می خواهم که از برخی مفاهیم و رویدادها به سادگی نگذرند چه بسا ما و کسانی که به شعر منعم هستیم را با همین خط کش در سرای دیگر بسنجند چراکه خدواند از بنده اش میخواهد که درقبال هدیه ای که به او داده، پاسخگو باشد.
وی تاکید کرد: همه شاعران این موضوع را درک کرده اند که هر کسی توانسته به چشمه ازلی متصل شود در عالم ماندگار و جاویدان می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه با اشاره به شهدای حله گفت: روایت شهدای حله روایتی شگفت انگیز است خوب است که شاعران استان به این موضوع نیز توجه داشته باشند چراکه شاید همین موضوع جرقه ای برای سرودن شعر و ماندگار کردن این شهدای بی گناه شود.
معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیزدراین برنامه اظهار کرد: یک هزار و ۹۲۰ اثر از 114 شاعر استانی به هفتمین جشنواره شعر خوزستان رسید که از این تعداد ۴۸ اثردر قالب شعر کلاسیک و ۵۵ اثر در قالب شعر آزاد ارزیابی شد.
مرتضی جمشیدی گفت: از اغلب شهرهای استان از جمله اهواز، اندیمشک، آبادان، خرمشهر، شوشتر، رامهرمز، ماهشهر، بندرامام، هندیجان، مسجدسلیمان، لالی، ایذه، بهبهان و میداوود در این جشنواره حضور داشتند.
در پایان از شاعران شرکت کننده در جشنواره تقدیر شد.
/6002 /7164
خبرنگار:عاطفه جوادی**انتشار: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.